Ga naar inhoud

Updates mislukken en kan geen programma downloaden


Millie

Aanbevolen berichten

BesteVeel ken ik niet van computers. Dit zijn mijn problemen: sinds een tijdje kan ik geen programma's downloaden. Ik krijg dan telkens een foutmelding, iets van: 'Voltooi eerst een andere installatie'. Maar ik weet niet wat men hiermee bedoelt of hoe ik die andere installatie kan installeren..Tweede probleem en waarschijnlijk daaraan verbonden is dat ik geen updates van Windows meer kan installeren.Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.Alvast bedankt. Millie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Millie,

Welkom op het PCH!

Maak je gebruik van Windows XP?

Het is eventueel ook handig als je de exacte foutmelding kan doorgeven. Zo kunnen we je ook gerichter helpen.

Hier zijn een paar tips die je kan proberen in afwachting van meer gedetailleerde informatie.

  • Indien er nog andere gebruikers zijn op je computer, laat deze ook eens inloggen. Misschien wordt de installatie dan hervat.
  • Herstart je computer.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de computer uitgeschakeld en nog eens geprobeerd de updates te installeren. Ik heb geen andere gebruikers op mijn computer dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Ik weet eigenlijk niet of ik Windows XP heb, ik denk het wel. Kun je dit ergens nakijken?

De exacte foutmelding bij het installeren van updates:

Enkele updates zijn niet geïnstalleerd. Mislukt: 9 updates.

Fouten: Code 80070652 Er is een onbekende fout in Windows Update opgetreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows XP of Vista/7 gebruikt kan je al eenvoudig zien aan het bureaublad. De foto links geeft het bureaublad van Windows Xp weer, die foto rechts van Windows Vista/7.

post-30057-1417705048,6779_thumb.jpg

Druk Ctrl+Alt+Del (op het zelfde moment) in. Het venster taakbeheer zal openen.

Ga naar het tabblad processen.

Zorg dat het vakje 'Processen van alle gebruikers weergeven' aangevinkt staat.

Ga op zoek naar het proces msiexe.exe

Druk op 'Proces beëindigen'

Sluit taakbeheer

Probeer nu de updates opnieuw te installeren.

post-30057-1417705048,6411_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal goed :top:

Druk Ctrl+Alt+Del (op het zelfde moment) in. Het venster taakbeheer zal openen.

Ga naar het tabblad processen.

Zorg dat het vakje 'Processen van alle gebruikers weergeven' aangevinkt staat.

Ga op zoek naar het proces msiexe.exe

Druk op 'Proces beëindigen'

Sluit taakbeheer

Probeer nu de updates opnieuw te installeren.

Ik zie zonet dat ik een fout heb gemaakt :dong:.

Kan je dit eens opnieuw doen met het proces msiexec.exe aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt! Heel erg bedankt!

Enige idee hoe het komt dat dit niet lukte?

Ik blijf dan nog steeds met het probleem zitten dat ik geen dingen kan installeren (bijvoorbeeld mijn nieuwe printer) omdat ik die foutmelding krijg van 'voltooi eerst een andere installatie!'

maar ben blij dat het ene probleem al opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige idee hoe het komt dat dit niet lukte?

Helaas niet neen :dong:. Soms blijft zo'n installatieproces wel eens hangen...

Ik blijf dan nog steeds met het probleem zitten dat ik geen dingen kan installeren (bijvoorbeeld mijn nieuwe printer) omdat ik die foutmelding krijg van 'voltooi eerst een andere installatie!'

Is dat nog steeds een probleem nu je het proces hebt kunnen beeïndigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.