Ga naar inhoud

Computer valt af en toe uit (Vooral met gamen)


athrun

Aanbevolen berichten

Hallo,

Afgelopen weken heb ik last van dat mijn PC uitvalt tijdens het gamen, Een kameraad zei tegen mij dat ik mijn windows opnieuw moest installeren heb ik gedaan, Het heeft misschien net 2 dagen geholpen en nu valt ie weer uit tijdens het gamen, als ik niet game valt ie helemaal niet uit?

Ik heb totaal geen idee wat het probleem is?

weet iemand wat raad?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de temperaturen op het moment dat je het Speccy logje maakte zal het niet liggen, na ongeveer hoeveel tijd bij het gamen valt de pc uit?

Anders zou ik eens een game spelen en Speccy op de achtergrond open laten staan, als je de game beëindigd kijk dan eens naar de temperaturen.

Wat me nog opvalt is dat je 8GB geheugen in je pc gebruikt, maar een 32bits besturingssysteem kan hier geen gebruik van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhm, dat zou ik eigenlijks niet weten want het gebeurd plotseling namelijk

maar ik kan wel ff snel wat doen

dit is wat ik nu snel ff kan opvingen tijdens et gamen ( weet niet hoe lang et duurt voor ie weer uitvalt vandaar )

http://speccy.piriform.com/results/YDOlYbh0Ef7zSpQAgKKiRh2

Dus ik moet 64bit besturing systeem hebben dan? want ze zeiden tegen mij dat het niks uit maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na even te gamen zit je grafische kaart al aan 67°C wat toch wel veel is, grote kans dat je grafische kaart te warm wordt en voor je probleem verantwoordelijk is. Om welke grafische kaart gaat het precies?

Ga eens via Start naar Computer en rechtsklik hierop waarna je kiest voor Eigenschappen.

post-24526-1417705050,6194_thumb.png

Een 64bits OS kan meer geheugen adresseren dan een 32bits wat ongeveer 3.5GB geheugen kan gebruiken.

Hier een screenshot waar je kunt zien dat een 64bits OS van 8GB zo'n 6.99GB gebruikt, het overige is door het moederbord voorbehouden voor bepaalde hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het logje staat vermeld (AMD Radeon HD 6800 Series) Het kan dan een 6850 of een 6870 zijn maar het is een 6850 als ik het goed heb.

Heb je de pc zelf gebouwd of heb je deze laten samenstellen in de winkel?

Als er geen garantie zegels op de behuizing aanwezig zijn zou je eens kunnen proberen met je pc kast open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zelf niet in-elkaar gezet maar een maat van mij, ik heb zelf de nieuwe spullen gekocht..

Heb alleen nog de oude behuizing van de vorige PC, En ja 6850 is het wist het niet zeker heb doosje even opgezocht.

Wat moet ik doen als ik hem open gemaakt heb dan?

PS: sorry voor late reactie was aan het sporten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pc kast open hebt kijk dan eens in hoever dit effect heeft op de temperaturen van zowel je CPU als GPU.

Je kan de temperaturen goed in kaart brengen met dit tooltje >> CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting. Klik op Download.

Deze tool is gratis te downloaden en hierin worden zowel de min. als de max. temperaturen vermeld zodat je deze goed in de gaten kunt houden.

Mogelijk is ook het extreem warme weer van de laatste dagen deels verantwoordelijk of heeft je pc te weinig airflow in de kast.

Is het toevallig deze grafische kaart die er in je pc zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.