Ga naar inhoud

Problemen met Aspect ratio


orontes

Aanbevolen berichten

Hoi, ik zit met een klein probleempje

Ik heb recent een nieuw scherm aangekocht (LG IPS235) en aangesloten op mijn grafische kaart (GeForce GTX 560). Aansluiten en drivers installeren waren geen probleem.

Nu viel het me op dat het beeld dat ik krijg een "uitgetrokken" effect heeft. wat normaal een cirkel moet zijn heeft nu een ovale vorm in de hoogte.

De resolutie is ingesteld op 1920x1080, wat de native resolutie is. Bij wijziging van de schaalmodus ("aspectverhouding", "volledig scherm" en "geen schaling") blijft het scherm (op bureaublad en games) de ovale vorm behouden. wanneer ik een andere 'aangepaste' resolutie wil instellen geeft deze een waziger scherm, wat jammer is.

Ik heb de NVidia als de LG driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. als ik een ouder scherm aansluit ( Samsung Syncmaster 931BW) krijg ik hetzelfde probleem met de native resolutie, en moet ik een andere schaal instellen.

Tl;Dr: hoe kan ik zorgen dat mijn grafische kaart de native instellingen van het scherm juist weergeeft?

Computer:

Computertype ACPI x64-based PC

Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium

Moederbord:

CPU Type QuadCore Intel Core i7-2600, 3500 MHz (35 x 100)

Moederbordnaam ECS H67H2-EM

Moederbord Chipset Intel Cougar Point H67, Intel Sandy Bridge

BIOS Type AMI (09/22/2011)

16 Gb Ram

Scherm:

Video kaart NVIDIA GeForce GTX 560 (1310400 KB)

3D Acceleratie nVIDIA GeForce GTX 560

driver: 301.42

Monitor LG IPS235 [23" LCD] (205MAEG6F188)

aansluiting DVI

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.