Ga naar inhoud

Bijna volle c: drive.


Gast Etien

Aanbevolen berichten

Dag iedereen.

Hoe kom ik te weten welke programm's ik op c: kan vewijderen.

Kan ik eventueel een print screen doorsturen om te weten wat wat is.

Hoe kan ik programma's van c: naar d: overzetten.

Muziek, foto en video bestanden staan reeds op een uitwendige harde schijf, kan het zijn dat er nog van deze bestanden onzichtbaar zijn op c:

Waar staan de spelletjes van windows en hoe kan ik deze wissen.

Emails wissen is dit een optie.

Ik weet dit zijn veel vragen, maar ik heb nog 12,3GB van de 142Gb over.

Bedankt op voorhand voor reakties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Etien,

Welkom op het PCH!

Als ik naar de essentie van je vraag kijk wil je gewoon je C schijf van een grondige opruimbeurt voorzien?

Bestanden als foto's en video's overzetten naar een externe schijf is dan inderdaad al een goede stap.

Programma's kan je niet zomaar eens "verzetten" die zal je opnieuw moeten installeren op de partitie die je wil.

Maar alvorens je met al dit aan de slag gaat lijkt het me geen kwaad te kunnen je schijf eens van een grondige opruimbeurt te voorzien:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Download Defraggler

Installeer het en start Defraggler op

Selecteer je C schijf en druk op "Defragmenteren"

Dit proces kan een hele tijd duren (lees: uren). Wacht dus geduldig tot alles voltooid is.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.