Ga naar inhoud

drum of toner ?


walter a

Aanbevolen berichten

Ik heb meer dan een jaar geleden een 2e hands brother laserprinter zwart/wit op de kop kunnen tikken, type HL-1450. Hij heeft het tot nu toe fantastisch gedaan, maar het afprinten wordt steeds minder duidelijk en/of de printer gaat in alarmtoestand (rood lichtje knippert).

Ik veronderstel dat het inktpoeder opgebruikt is; de drum uit het toestel halen en eens schudden, hielp wel, maar wordt steeds minder accuraat.

Hoe kan ik nu weten of de drum moet worden vervangen of alleen de toner? Op het toestel staat een waarschuwing dat, ik citeer: "toner en drum niet gelijktijdig moet worden vervangen!!1 drum =+/-3 toners".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Walter a,

Verschijnt er een melding op de printer of op de computer wanneer het rode lampje gaat flikkeren?

maar het afprinten wordt steeds minder duidelijk en/of de printer gaat in alarmtoestand (rood lichtje knippert).

Minder duidelijk in de zin van "de tekst is heel licht en er staat bijna niks meer op" of meer in de zin van "kleursterkte is wel nog goed maar het geheel is niet meer leesbaar"?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako,

bedankt voor de snelle reactie. De tekst is inderdaad heel icht en er staat niet veel meer op; het heeft dus niet met de kleursterkte te makenn zodat ik quasi zeker ben dat het het inktpoeder betreft. Mijn voornaamste vraag is dus in feite: wat moet ik nu kopen: toner of drum? En als ik een drum koop, is er dan automatisch een toner bij?

Walter a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het er op dat je toner waarschijnlijk leeg is. Ik ken geen methode om dit met zekerheid te zeggen, maar zoals de stikker op je printer aangeeft hoeft een drumkit niet zo vaak vervangen te worden.

En als ik een drum koop, is er dan automatisch een toner bij?

Er bestaan wel combo's waarbij je een drum en toner samen koopt tegen een voordeligere prijs. Maar beide zijn ook afzonderlijk te koop. Plan je de printer nog lang te gebruiken kan je gelijk een combo aanschaffen, zo heb je een drumkit achter de hand voor wanneer het echt nodig is :top:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.