Ga naar inhoud

12.04 VNC-probleem op toughbook CF-08


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb al sinds lange tijd een laptop met windows xp op, en een soort I-pad avant la lettre, een toughbook CF-08.

De bedoeling is dat ik met het draadloos touchscreen de laptop kan bedienen.

post-32021-1417705088,3375_thumb.jpg

Ik heb op de laptop de gratis versie van realVNC server gezet (dat automatisch opstart, en op de 08 een programma van 70 Euro, een soort VNC viewer, maar dan door panasonic bewerkt.

Ik heb op de laptop de settings van de verbindingen als volgt moeten instellen:

post-32021-1417705088,3751_thumb.jpg

Als ik dan de 08 aanzet, krijg ik een (ik denk ad-hoc) verbinding tussen beide, en als ik dan op de vnc viewer op de 08 klik krijg ik op beiden hetzelfde scherm.

Welnu, ik zou dit nu ook willen doen met mijn Ubuntu laptop.

Ik heb realVNC geinstalleerd, en ben al ineens een probleem tegengekomen:

post-32021-1417705088,6805_thumb.jpg

Op de bovengenoemde Windows laptop staat de connectie ook op port 5900, dus ik snap niet goed wat er fout zou zijn.

Als ik nu de 08 aanzet wil ik hem laten verbinden met mijn ubuntu-laptop.

Hij herkent hem wel, maar wil zelf niet verbinden, ik kan wel de connections editten:

post-32021-1417705088,7199_thumb.jpg

Hoe moet ik dit nu allemaal instellen?

post-32021-1417705088,6304_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor staat dat poortnummer eigenlijk: misschien een stomme vraag maar een draadloze verbinding heeft normaal toch geen (verschillende) poorten nodig?

Ik zal eens proberen met 5901, maar volgens mij moet er eerst een ad-hoc verbinding tot stand komen tussen het scherm en de laptop, en als ik op de laptop op Hobbit (het scherm klik) probeert hij ongeveer een minuut lang een verbinding te zoeken, om daarna terug te verbinden met wifi 22 (internet) (zie laatste foto)

Ik zou dus bij editing Hobbit iets moeten veranderen zodat de verbinding kan plaatsvinden.

Op de XP laptop is internet protocol properties: (foto 2)

IP-address: 192 168 1 1

Subnet Mask: 256 255 255 0

Default gateway: 192 168 1 1

Het probleem is dat ik bij Ubuntu deze termen niet terugvind, en een hele boel andere in de plaats krijg.

IPv6 is bv een modernere versie van IPv4, dus aan de v4 moet ik dan toch niets veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.