Ga naar inhoud

BPM Studio


probleemgeval

Aanbevolen berichten

Het is zeker mogelijk (alleen weet ik niet precies hoe), aangezien BPM studio het gebruik van 2 geluidskaarten ondersteund... ik denk echter dat het niet mogelijk is om op dezelfde geluidskaart zowel je boxen als je monitors/koptelefoon aan te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké:)

Nu heb ik een volgende vraag:

Ik heb me deze morgen eens aan het werk gezet met het verbinden van pc - mengpaneel - versterker - boxen. Raar maar waar kreeg ik direct geluid:biggrin:! Er is enkel een klein probleempje. Mijn twee players (A en B) van BPM studio zitten op het zelfde kanaal van mijn mengpaneel??

Voor de duidelijkheid: ik heb dus zo'n jackplug kabeltje 3,5mm via mijn pc (in het groene gaatje, normaal voor headphone) verbonden met mijn mengpaneel!

Groetjes

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Welk mengpaneel heb je?

Als je volledig de software met je mengpaneel wil kunnen bedienen moet je een mengpaneel van BPM zelf hebben (ze hebben er 3)

Bpmstudio belgium Homepage

Een van die dus.

Als je alles wil mixen op je mengpaneel & je pc gewoon de geluidsbestandjes wil laten leveren moet je een tweede geluidskaart in je pc plaatsen, en dan met een programma werken waarbij je kan instellen welk mp3tje naar welke geluidskaart moet, en dan met 2 van die kabeltjes naar je mengpaneel (namelijk je 2 tracks; als je nog een 3de track wil voor effecten moet je er een 3de geluidskaart bij zetten)

Voor zover ik weet kan je niet aangeven dat je een 5.1 geluidskaart in 2.0 geluidskaarten wil opsplitsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

neen

Je zal een 2de geluidskaart nodig hebben.

Dit hoeft echter niet veel te kosten, een gewone instap geluidskaart (wel geen sweex nemen oid) is meer dan genoeg daarvoor.

Neem een goedkope creative geluidskaart en je zit goed. (of gaat het over een laptop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Dan ga je helaas een externe geluidskaart moeten kopen vrees ik. Jouw laptop KAN maar 1 geluidssignaal naar buiten sturen, dus je kan nooit 2 signalen op je mengpaneel binnen krijgen...

Ik zou je dus aanraden een creative xfi xtreme audio notebook te kopen (kost helaas wel 75€), dat zal het makkelijkste zijn voor met een laptop 2 geluidssignalen te kunnen sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.