Ga naar inhoud

Kan ik powerline adapters combineren ?


Robbe Hoskens

Aanbevolen berichten

Beste Moderators en Forum leden

het zit zo: onze telenet modem ligt op het gelijksvloers in de living bij ons thuis mijn zus slaapt op de 2de verdieping en heeft voor haar pc powerline adaptors gekocht (sweex powerline 200mbs) zodat ze toch internet heeft,

ik slaap op de 1ste verdieping en ontvang draadloos niet zo goed dus heb ik in gedachten om goedkopere powerline adaptors te kopen van TP-link maar aan onze modem hebben we geen stopcontact meer vrij.

dus mijn vraag is : kan ik 2 merken powerline adaptoren combineren zodat ik er geen 2 aan de modem moet aansluiten ?

dus: 1 adaptor aan de modem(sweex...) 1 op mijn zus haar kamer (sweex...) en 1 op mijn kamer (TP-Link...)

exuseer als het een beetje verwarrend is maar ik hoop dat u me kan helpen ?

alvast bedankt Robbe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robbe,

Normaal gesproken is zoiets mogelijk. Tenminste als alle adapters die je gebruikt via dezelfde technologie communiceren.

Bijgevolg heb ik wat extra informatie van jou nodig: wat is het exacte model van de Sweex adapters en welk model had je in gedachten van TP-link?

In se komt het er dus op neer dat je geen DS2 technologie kan combineren met een homeplug systeem of andere technologie. Verder begrijp ik het goed dat je dan 1 adapter ongebruikt laat (gezien je deze meestal in paren koopt)?

Unfortunately, there are two "200 Mbps" powerline networking technologies: HomePlug AV and DS2 (also sometimes known as UPA (Universal Powerline Association). As you might guess, these two technologies don't play well together. (An example of a DS2 / UPA product is NETGEAR's HDXB101 Powerline HD Ethernet Adapter kit.

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik vind zeer weinig informatie terug omtrent de D-Link adapter.

Laat ik het zo stellen: op zich zouden verschillende adapters met elkaar moeten kunnen samenwerken. Er is echter steeds een kans dat ze elkaar eerder gaan tegenwerken dan met elkaar werken (bij bijvoorbeeld verschillende technologie). Daarom kan je best eens informeren bij D-Link of Sweex zelf... gezien ik niet de juiste informatie terug vind om hier een sluitende uitspraak over te doen :dong:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.