Ga naar inhoud

1 pc 2 schermen.


BlackBird

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis enkele pcs (waaronder oude) ik zou graag op mijn laptop 2 schermen instaleren (1 oud) zodat ik een game kan spelen en op het andere scherm macros kan laten draaien of gewoon msn ofzo.

dus de bedoelling is voor 1 pc 2 schermen hebben waarmee ik van ene in het andere scherm kan klikken (ik zag het al eens bij men peter maar die heeft een pc bedrijf)

Hoe kan ik dit doen?

Heb ik software nodig?

Moet ik het op een speciale manier aansluiten?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

over welke laptop gaat het?

Bij de meeste toestellen moet je geen extra software kopen, hoogstens een DVI-VGA converter (kwestie van een paar euro's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

over welke laptop gaat het?

Bij de meeste toestellen moet je geen extra software kopen, hoogstens een DVI-VGA converter (kwestie van een paar euro's).

Het gaat over een Acer Aspire 1510. en een compaq scherm (ik heb een poort om een scherm aan te sluiten) wanneer ik het scherm aansluit dan gebeurt er niks. Ik krijg men boot scherm wanneer ik opstart op men extern scherm en daarna komt alles gewoon weer op men normaal scherm.

Zou je heel duidelijk stap voor stap kunnen uitlaggen hoe ik dit kan doen? Heb niet echt ervaring met dit soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start gewoon je pc op.

Ga op je bureaublad rechtermuisklik doen, en neem eigenschappen

Daar instellingen.

Naast je huidige scherm (aangegeven met 1) ga je een mat scherm zien (waarschijnlijk vierkant als het om een standaard monitor gaat) waar een 2 in staat.

Klik dat tweede scherm aan, geef met die slider de resolutie aan die je wil hebben (uiteraard moet je scherm dat wel aankunnen, bij een standaard 17 of 19" niet breedbeeld is dat 1280x1024).

Klik daaronder op "windowsbureaublad uitbreiden naar deze monitor"

Als je erop wil gamen moet je ook nog aangeven dat hij dat als primaire monitor gebruikt, dus dan moet je op dat scherm nog aangeven "di apparaat als hoofdmonitor gebruiken"

Als je niet zeker ben welk scherm het welke is kan je op herkennen klikken, dan komt het cijfer gigantisch op je scherm. Als je scherm verkeerd uitgeleind staat volgens dat schermpje (dus je laptop staat rechts van het scherm) dan kan je gewoon met die schermpjes daar in dat grijs vak over en weer slepen tot wanneer die opgesteld staan zoals jij ze in je kamer staan hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.