Ga naar inhoud

Krijg Wi-Fi extender niet aan de praat


Star Wars

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Wi-Fi extender Edimax aangeschaft om op de bovenverdieping een goed signaal te ontvangen voor mijn laptop.

Instructies gevolgd volgens de handleiding maar krijg hem niet aan de praat.

Ik heb een Telenet installatie met een router van Belkin F6D4230. Als ik op de WPS toets druk van de extender zou ik daarna op de WPS toets van de router moeten drukken om verbinding te krijgen.

Maar op de router begint het slot-symbool te knipperen.

Moet ik dan de instellingen wijzigen van de router of zie ik het verkeerd.

Graag wat meer uitleg aangezien ik een echte leek ben in computers en toestanden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Star Wars,

Gaat het hier om de EW-7438RPn?

  • Wanneer je het toestel inschakelt zou je via je laptop deze moeten terugvinden bij je draadloze netwerken
    (ziet er uit als “extenderXXXXXX").
    Belangrijk! Maak je gebruik van Windows 7 dan klik je op "connect to network without setting it up" en niet op "OK".
  • Open je internet browser en tik in de adresbalk het adres dat je terug vindt in je doosje. Dit ziet er ongeveer zo uit:
    Access Key: http://extenderxxxxxx
  • Vul bij username admin in en bij password 1234
  • Kies jouw thuisnetwerk en doorloop de stappen op je scherm

Mocht je ergens tegen problemen aanlopen dan horen we dat graag ;-).

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het is inderdaad de EW-7438RPn.

Heb de extender in het stopkontakt gestoken en hij is gevonden op mijn laptop.

Het probleem dat zich nu voordoet is dat de access key die ik ingeef in mijn internetbrouwser niet gevonden wordt.

Krijg de melding "Oeps pagina niet gevonden".

Grtz

- - - Updated - - -

Wat betreft jouw belangrijk regel in jouw bericht: wat moet ik doen om die "connect to network without setting it up" en niet op "OK" in beeld te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de extender via een kabel met je laptop te verbinden om deze te configureren.

Je voert hiervoor dezelfde procedure uit als in bericht #2 alleen kan je stap 1 laten vallen.

Wat betreft jouw belangrijk regel in jouw bericht: wat moet ik doen om die "connect to network without setting it up" en niet op "OK" in beeld te krijgen.

Indien je dit venster niet te zien krijgt volstaat het om op "cancel" te drukken wanneer gevraagd wordt naar de netwerksleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Star Wars,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.