Ga naar inhoud

[OPGELOST] Twee PC's + Laptop


Bieke

Aanbevolen berichten

Hi again,

Ik heb een paar vraagjes ivm modems en routers.

De situatie op dit moment is, twee computers in huis met allebei een internet verbinding.

Vroeger gebruikte we hiervoor een belkin wireless router waar we achteraf een draad hebben tussengelegd omdat wireless meer geen connectie dan wel connectie gaf. Nu, sinds we digital tv hebben, zijn ze hier iets komen installeren dat de modem vervangt, en meteen ook de router? Een zwart kaske ... Nu, de pc beneden die zo goed als naas 't da kaske staat wordt ermee verbonden door een gewone kabel, en mijn pc boven op dezelfde manier door een kabel die ook in da kaske zit. Nu, ik ga me binnenkort een laptop aanschaffen omdat ik vanuit thuis ga werken, en mn desktop niet wil gebruiken voor werk, dus een laptop bij op mn bureau, nu, die laptop moet dus ook verbonden worden met internet.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik die het beste verbinden met internet? Gewoon een extra kabel aanschaffen en bij in da kaske steken, wa voorzien is, ik denk dat er 5 exits zijn ofzo voor internet kabels. Of boven een router zetten die aangesloten is via de internetkabel van mn desktop boven en via die router mn desktop en laptop aansluiten?

Ik wil weten wat het beste is, en vooral, wat het minste effect gaat hebben van snelheid, ik speel games dus heb liever geen hoge ping.

Ik heb turbo express net van telenet, hoger kan ik dus niet gaan qua snelheid. Het feit dat er nu twee pc's op dezeflde moment gebruik maken van internet voel ik niet, als iemadn beneden download merk ik daar boven echt helemaal niks van.

Nu, die draad die naar boven is gelegd heeft me toen 20 euro gekost denk ik, ik dacht zo'n 1 euro per meter. Maar een router kost ook al iets, niet?

En 't is natuurlijk wel zo, ik heb die wireless router van belkin nog, maar kan ik die dan eventueel aansluiten als ik bvb in de zomer met mn laptop buiten wil zitten? Door die gewoon aan te sluiten beneden in da kaske als ik hem wil gebruiken en hem gewoon weer afkoppel als ik gedaan heb?

Sorry, ik kan me inbeelden dat het allemaal een beetje verwarrend klinkt, maar ik wil zeker zijn van mijn zaak VOOR ik me weer dure routers enzo ga aanschaffen.

Dank bij voorbaat,

Bieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het versta heb je dus van telenet een switch gekregen die op je modem aangesloten is. daar je turbo internet hebt, heb je recht op 4 ip adressen. daarvan zijn er al twee in gebruik. de goedkoopste oplossing is dus gewoon je laptop in "da zwrt bakske" bij pluggen en ge kunt er mee beginnen. kwa snelheid zal je niets ondervinden. wens je echter een netwerkje te maken, dan moet je wel een router aanschaffen. Ik geef nog altijd de voorkeur aan een bedraad netwerk. deze is nog altijd het snelst en geeft de grootste bedrijfzekerheid.

om zeker te zijn, kunt ge mij het merk en type van "da zwart bakskse" geven?

uw laptop, komt die dan boven te staan, dan is het een ander verhaal. ikwacht effe af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedacht dus, mijn idee was ook om er gewoon nen extra kabel bij in da zwart bakske te steken. Zoals de andere twee pc's dus. Ik heb 't nie zo op routers en al helemaal nie op draadloos.

Heb 't ff opgeschreven wat er allemaal op 't mysterieus 'zwart kaske' staat :)

D-LINK

10/100 Fast Ethernet Switch

DES-1005D

Ik heb ook is gekeken wat er van kabels inzit, het bakske zit met zo een zwar plastiekske vastgemaakt aan de modem, enen kabel gaat naar de modem als 'k me nie vergis, twee internet kabls, eentje naar de pc beneden en eentje naar boven, en nog nen kabel voor den digitale televisie, die ook via internet gaat blijkbaar, dus nog 1 slot over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop komt inderdaad boven te staan op dezeflde bureau als mijn pc. Modem + bakske staat een verdiep lager naast andere pc. En mijn internetkabel van mijn pc boven gaat langs de muur en trap naar beneden. Een tweede kabel die ook naar boven gaat zou geen probleem zijn volgens de papa (qua vastmaken aan de muur etc).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, de simpelste oplossing is dus een extra kabel bijleggen. die kosten niet zoveel. de rj 45 stekkertjes zijn wel heel wat dikker dan de kabel. daar voorzie ik dus een probleem als de passage door de muur of plafond wat smal is. een kabel ("straight!") vind je in de meeste doe het zelf zaken in verschillende lengtes en kosten eigenlijk de wereld niet. indien deze niet door de muur kan zal je genoodzaakt zijn om een andere oplossing te zoeken.

enkele senario's:

1. je knipt een van de connectoren af en je voert de kabel door de muur. daarna zet je er een nieuwe connector op. nadeel is dat je er een speciale tang voor nodig hebt plus een nieuw connectortje (rj 45). voor een paar cent heb je al een connector en als je iemand kent die zo'n tang heeft, is je probleem vlug opgelost. zo'n tang kost tussen de 10 tot 100 euro.

2. je koopt een goedkope switch en je zet die boven in je bureau. daar kan je meestal nog vier pc's (of een netwerkprinter) op aansluiten. voor 15 euro (switch plus nodige kabels)ben je er ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, de simpelste oplossing is dus een extra kabel bijleggen. die kosten niet zoveel. de rj 45 stekkertjes zijn wel heel wat dikker dan de kabel. daar voorzie ik dus een probleem als de passage door de muur of plafond wat smal is. een kabel ("straight!") vind je in de meeste doe het zelf zaken in verschillende lengtes en kosten eigenlijk de wereld niet. indien deze niet door de muur kan zal je genoodzaakt zijn om een andere oplossing te zoeken.

enkele senario's:

1. je knipt een van de connectoren af en je voert de kabel door de muur. daarna zet je er een nieuwe connector op. nadeel is dat je er een speciale tang voor nodig hebt plus een nieuw connectortje (rj 45). voor een paar cent heb je al een connector en als je iemand kent die zo'n tang heeft, is je probleem vlug opgelost. zo'n tang kost tussen de 10 tot 100 euro.

2. je koopt een goedkope switch en je zet die boven in je bureau. daar kan je meestal nog vier pc's (of een netwerkprinter) op aansluiten. voor 15 euro (switch plus nodige kabels)ben je er ook.

Heyhey,

Het wordt gewoon een kabel dan denk ik, dat probleem met die kabels door de muur krijgen hadden we vorige keer ook dus hebben we hem gewoon via de gang gelegd (gelukkig kunnen de draden door een hoekje in de deurframe).

Bedankt in ieder geval voor de goeie raad, nu ben ik zeker van mijn zaak!

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.