Ga naar inhoud

Pc samenstellen


Gast julienpaulus

Aanbevolen berichten

Gast julienpaulus

Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om eens een nieuwe pc zelf samen te stellen. Ik zal voor jullie de onderstaande vragen beantwoorden zodat jullie voldoende informatie hebben. Verder ga ik ook een samenstelling van onderdelen bijvoegen die ik na wat opzoekingswerk heb gemaakt.

- Ik zou hierbij vooral willen weten of het assembleren met deze gekozen onderdelen geen problemen zal opleveren.

- Ook algemeen advies is altijd welkom, eventueel onderdelen waar ik nog op kan besparen t.o.v. mijn behoeftes, etc.

Tens slotte wil ik ook nog zeggen dat ik de onderdelen wel zelf wil assembleren, ik heb op youtube al verscheidene filmpjes bekeken over hoe dit in zijn werk gaat en het lijkt mij zeker niet onmogelijk om dit zelf te doen. Ik vind het ook gewoon leuk om te kunnen zeggen dat ik hem zelf in elkaar gestoken heb. En ik ben tevens ook fan van de leuze " wat je zelf doet, dat doe je meestal beter" :-)

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Zowel voor professioneel werk met adobe indesign, photoshop, illustrator en autocad light maar ook wel eens een nieuwere game te spelen ala battlefield 3 en natuurlijk is internet ook een must.
  2. Wat is mijn budget ? - rond de 800 euro ( let wel: ik kan mijn btw terugtrekken ;) )
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Een samenstelling.
  4. Ga ik overklokken ? - Dit is zeker geen must voor mij omdat ik hier volgens mij te weinig kennis over heb. Toch hou ik deze optie deels open omdat ik het misschien later wel nog zou doen als we al een jaartje of twee verder zijn.
  5. Ga ik later upgraden ? - Niet direct ik wil starten met een mooi up to date systeem en het hier toch wel zeker 3 jaar of meer mee trekken.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Het is leuk om nieuwe functies te hebben maar indien ik hier op kan besparen hoeft dit zeker niet voor mij.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Ik wil dit zelf doen.. Daarom ook dat ik jullie advies vraag i.v.m. met mijn gekozen onderdelen om niet voor verassingen te staan.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 home premium lijkt me goed. Ik ben gewoon hiermee te werken en zie het niet zitten om over te schakelen op windows 8.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Ja, dit lijkt mij maar een kwestie van de installatie cd-rom in te brengen en over te gaan met installeren. (of heb ik dat verkeerd?)
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Maakt niet echt uit. Ik streef vooral naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen dat heb ik al.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - /
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in België en heb alternate.be in gedachten om daar te bestellen..

Mijn gekozen onderdelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALTERNATE

€842,76 (incl. btw)

wat ik veranderd heb:

-Een AMD processor ipv een Intel(AMD is voor dezelfde prestaties veel goedkoper)

-Een SSD bijgezet(Hier kun je het besturingssysteem en meestgebruikte programma's opzetten, systeem en programma's zullen veel sneller opstarten)

-Zelfde grafische kaart maar een ander merk(weinig verschil, wel veel goedkoper)

-Ander RAM geheugen.

-Ook een montageframe voor de SSD in de behuizing te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast julienpaulus

Ok , die videokaart is geen slecht idee en die ssd ook. Maar ik heb wel mijn twijfels bij die processor je hebt waarschijnlijk wel gelijk maar over die intel processor lees ik niets dan goeds enja dan betaal je wel wat meer maar ik ben dan toch eerder geneigd om voor een meer gekend merk als Intel te gaan.. Ik durf misschien niet goed de stap te zetten naar de voor mij totaal onbekende AMD processor.

Toch bedankt om jouw visie eens te geven! Nooit niet slecht om het eens van een andere ooghoek te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier is dezelfde configuratie, maar dan met de Intel processor:

ALTERNATE

€924,94 (incl. btw)

In de vorige configuratie(AMD) heb ik een fout met de grafische kaart gemaakt, 7770 ipv 7850(de prijs klopt dus niet bij de AMD)

Wat ik veranderd heb:

-Voeding

-Processor en Moederbord(Intel)

-Correctie grafische kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast julienpaulus

I.v.m. de voeding.. Ik weet hier eigenlijk niet zoveel over. Hoe weet je hoeveel watt je nodig hebt? En ook het moederbord. Je hebt er van 50 euro en van meer als 100. Wat is eigenlijk het verschil? Ik weet dat de duurdere moederborden meer aansluitingen hebben etc. maar ik vraag mij dan af of eentje van 60 euro voldoende is of dat dit dan slechte kwaliteit is?

Mijn excuses alvast voor de beginnersvragen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding wordt door de Alternate PC-builder berekend, ook hier kun je de voeding berekenenCooler Master Power Supply Calculator - Standard

De goedkope moederborden zijn niet van slechte kwaliteit, ze hebben minder aansluitingen, minder plaats voor RAM geheugen, er kunnen minder harde schijven op aangesloten worden, er zal een mindere geluidskaart inzitten,...

Een goedkoop moederbord is geen slecht moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast julienpaulus

De kogel is door de kerk. Ik heb uiteindelijk toch beslist om eens naar de lokale pc winkel te gaan en eens te horen voor advies. Zij hebben voor mij een mooi systeem samengesteld voor 850 euro waar ik wel mijn plezier aan zal hebben. Ik heb alles eens nagekeken en zij gaan hem monteren dus ik neem zo wat minder risico. Toch bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.