Ga naar inhoud

upgrade en vga overklokken


Gast lucabrasie

Aanbevolen berichten

Gast lucabrasie

Hoi, ik wil graag mijn amd am2 4800+ upgrade naar een 6400+ maar ik hoor en lees dat deze nog al erg heet worden, nu is mijn vraag wie hier ervaring mee heeft, en als het goed werkt wat voor cpu koeler je er op heb zitten.

Verder tracht ik nog mijn asus 7900gtx kaart te over klokken met ati tool maar ik heb al last van artifacts met een over klokking van 50mhz van 650 naar 700 mhz en mijn memory krijg ik al helemaal niet omhoog, doe ik nu iets fout of zijn die dingen gewoon slecht te overklokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Je verbruik van je processor stijgt inderdaad van 90w max naar 125w max als je dat doet, maar langs de andere kant krijg je er wel een stuk betere prestaties door... Ik heb ook een AM2 zitten die standaard 110w verbruikt (en iets overklokt is en die nu dus rond de 150w moet gebruiken), en dat geeft totaal niet mits gebruik van een goede koeler.

Ik heb er een Zalman 7000cu op staan gehad, maar daarmee liepen mijn temperaturen in de "silent" mode richting de 75°, wat dus te hoog was. Als ik hem op "full speed" zetten dan richt de temperatuur wel naar de 45°, wat zeker acceptabel is, maar dan maakte hij weer teveel lawaai ;)

Ik heb mijn koelblok dan maar vervangen door een Scythe infinity erop gezet (zowat het beste koelblok naar mijn weten), en daarmee kan ik niet overklokt gewoon passief draaien (wel richting de 60° op), en overklokt moet ik er 1 ventilator op 5v op zetten (dus onhoorbaar) om de temperatuur op 50° te houden.

(alle temperaturen die ik noem zijn stressed, het zijn namelijk die die belangrijk zijn)

Qua grafische kaart kan het heel goed zijn dat je amper sneller raakt, een 7900GTX is al een opgepompte versie van die chip, dus die loopt al tegen zijn limiet aan. Misschien als je ze wat beter zou kunnen koelen dat je er nog een paar megahertzjes uit krijgt, maar veel gaat dat niet gaan schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lucabrasie

Dank je voor de snelle reactie, nog even een vraag waar heb je dit koelblok gekocht.

En wat de 7900GTX betreft de temp komt na veel stress niet boven de 60 graden met een core van 690 mhz dus dat zit wel goed dus ik snap niet dat ik bij een core van 705 mhz al last heb van artifacts

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.