Ga naar inhoud

PC post beeps, verder nixke...


cprovost

Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb een soltek qbic eq3701, moederbord sl-7ba-f.

Nu heb ik natuurlijk stom geweest en iets aan mijn bios verandert, namelijk om de ram wat vlotter te laten lopen (hij zei 2-2-2-6, dus leek me wel mooi smile.gif.

Spijtig genoeg start de pc nu niet meer op en doet ie gewoon een aantal post beeps.

Deze zijn: TUUUUUUUUUUUUUUT-TUT-TUT even stilte TUT-DEUMMMMM.

Vooral het laatste klinkt onheilspellend (klinkt zo wat 'game over'-achtig).

Nu heb ik al geprobeerd mijn bios te resetten, maar dat lukt blijkbaar niet, of ik doe het verkeerd.

Ik heb dus al: stroom uitgetrokken, batterij eruit gehaald (tijd tussen), jumper naar jbat1 gestoken (nog wat tijd tussen), batterij er weer in, jumper terug, stroom in, insert knop ingedrukt (volgens een bepaalde oplossing was dit nodig), booten terwijl insert knop ingedrukt bleef.

Iemand die kan helpen?

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt dat je iets aan je ram hebt veranderd.

Aan de geluidbeschrijving ben ik niet zoveel want het laatste gedeelte is mij niet bekend

Probeer even het volgende

- Haal even je ram geheugen eruit, steek pc even aan, doe pc uit en monteer ze terug

misschien zijn dan je instellingen ervan gereset

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heb ik gevonden:

1 long, 2 short beeps --> Display adapter problem (MDA, CGA)

moa karel weet hier wel meer van ;)

Deze beeps hangen af van moederbord tot moederbord, ze verschillen heel erg van elkaar. Bij het ene betekent het mss een kapote vga terwijl het andere duid op een defecte harde schijf.

Je moet dus echt kijken op de website van dat moederbord zelf... aangezien die niet te bereiken is en niet te veel over dat moederbord terug te vinden is, kan ik voorlopig niets meer terug vinden.

we'll stay in touch:bounce

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.