Ga naar inhoud

data uit lijst halen op apart blad en mee verder werken op een ander blad


excellerke

Aanbevolen berichten

Beste,

Ten eerste ben ik onder de indruk van dit forum.

Graag zou ik het opmaken van een offerte voor stalen profielen willen vereenvoudigen. Ik heb een lijst op een apart blad met gegevens over de profielen ( type, kg/m en €/kg, kosten zaagsnede). Op een apart blad wil ik eerst uit een pulldown menu een type profiel kiezen en de daaraan gekoppelde gegevens verder in mijn berekeningen gebruiken. Ik hoop dat mijn vraagstelling ok is. Ik voeg er voor de zekerheid een excel formulier bij.

Alvast bedankt voor een reactie en hopelijk een oplossing.

probleem offerte.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voldoet het voorbeeld in bijlage aan je verwachtingen?

Om alles beter te kunnen opstellen heb ik de kolom 'aantal' opgesplitst in een kolom 'aantal meters' en 'aantal'.

Het uiteindelijke resultaat heb ik bekomen door een combinatie van:

  • Bereik(namen beheren)
  • Gegevens validatie + dropdown lijst
  • Verticaal zoeken[/url]

Een goed voorbeeld kan je hier vinden.

[ATTACH]23837[/ATTACH]

probleem offerte_voorbeeld.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]23866[/ATTACH]Knap werk, Jürgen. Ik heb nog een uitbreiding gevraagd (die durfde gisteren niet vragen omdat het misschien te complex zou worden. Graag zou ik de mogelijkheid hebben te kiezen uit een lijst met oppervlaktebehandeling en in functie van deze keuze de prijs te laten aanpassen. En nog een klein detail kan je nullen die nu in de kolommen staan onzichtbaar maken ( of toch zeker bij het uitprinten). Alvast werderom bedankt

probleem offerte_voorbeeld -uitbreiding.xls

aangepast door excellerke
bijlage vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]23866[/ATTACH] En nog een klein detail kan je nullen die nu in de kolommen staan onzichtbaar maken ( of toch zeker bij het uitprinten). Alvast werderom bedankt

Daar heb ik gisteren ook wat zitten achter zoeken. Als ik in deze formule (=ALS(A6="";0;VERT.ZOEKEN(A6;productgegevens;2;ONWAAR))) de '0' vervang door " ", dan werken de andere formules niet meer.

Het zal dus even wachten worden op een bijkomende reactie van iemand anders :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het probleem met de nullen vind ik niet zo erg. Maar zouden jullie eens kijken of het mogelijk is nog een pulldown menu toe te voegen waarin men uit drie oppervlaktebehandelingen kunnen kiezen ( zwart, gestraald, grondverf+ gestraald) en afhankelijk van deze keuze een andere prijs op te nemen. Alvast bedankt [ATTACH]23885[/ATTACH]

probleem offerte_voorbeeld -uitbreiding.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.