Ga naar inhoud

Formateren externe harde schijf lukt niet


damo

Aanbevolen berichten

Hallo,

De harde schijf van m'n mediaspeler (Samsung Ecogreen F4 - 2TB) geeft problemen en wil ik formateren. Ik heb de inhoud grotendeels en met veel moeite kunnen overzetten naar elders en heb de harde schijf als slave aangesloten op het moederbord van m’n desktop. Snelformateren lukt en bij gewone schijfcontrole worden geen fouten gevonden maar bij volledig formateren of deepscan blijft ie hangen. Idem als ik wil formateren via de mediaspeler zelf (Eminent EM7080). Geen goed teken dus :dong:

Elders op het formum kwam ik niet direct een oplossing tegen vandaar aparte topic. Wat kan ik doen ?

alvast bedankt,

Damo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren (Samsung Ecogreen F4 - 2TB) en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is niet meer nodig : heb per ongeluk tijdens het scannen met de printplaat van de HD het chassis van de desktop geraakt => knal => een hoop voetjes van een IC weg en een paar gaatjes in de printplaat => RIP HD

:thumpdown:

'k Zal 't met enig sarcasme maar markeren als opgelost zeker ? In ieder geval bedankt voor uw reactie Dasle.

aangepast door damo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.