Ga naar inhoud

thermal event (overheating)


ester

Aanbevolen berichten

:ciao:Hi,

Heb een probleem met m'n computer. Sinds ik mijn macafee heb ge update begin mei heb ik allerlei problemen. M'n computer slaat zomaar ineens vast en moet opnieuw worden opgestart. Zojuist was het helemaal raak. Ik zette de computer aan open m'n outlook express en verder niets, en binnen vijf minuten sloeg heel m'n scherm op zwart, een restart gemaakt, en ik krijg de volgende melding;

intelcorporation D 865GLC

serialnumer desktop board CFLC 42203734

BF86510A.86A.0075. P24.0503071605

Intel ® Pentium ® 4 CPU 3.0 GHZ

DDR 400 --> operating in duel channel dynamic paging mode

1024 system ram

legacy keyboard detected

legacy mouse detected

usb legacy enabled

the cpu was previously shutdown

due to a thermal event (overheating)

Service the unit right away to resolve this

presss <F4> to resume to run set up

press F12 if you want to boot from the network

Hier heb ik gekozen voor <F4> leek me een goede oplossing (?)

en inderdaad de computer starte gewoon op.

M'n oude antivirus heb ik verwijderd daar heb ik vorige keer

al zo veel problemen mee gehad.

Hebben jullie misschien tips??

Bedankt! groet Ester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Je processor wordt te warm.

Open eens de behuizing van je computerkast (stroom eraf halen uiteraard) en kijk of er op het koelblok van je processor veel stof hangt. Indien ja, kuis dat eens goed af (met een borstel ofzo). Zijkant er weer op & herstarten

Download dan speedfa (Download SpeedFan - Access temperature sensor in your computer), en start het op. Kijk hoe hoog de temperatuur van je processor oploopt, warmer dan 65° zou die in principe toch niet mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb gisteren de kast binnenin schoon gemaakt en er was inderdaad wel stof te zien, hopelijk helpt het. Mocht ik er niet mee gebaat zijn, dan meld ik me wel weer.

Van het installeren van de speedfan, moet ik nog even uitpuzzelen.

Maar in ieder geval, voor zover al bedankt!!!

groet Ester

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.