Ga naar inhoud

Draadloos bereik op onze vakantiewoningen.


Gast

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Mijn ouders hebben vakantiewoningen in Frankrijk en wij zouden hier gratis internet bij willen voorzien.

Ik heb een goede computerkennis. Ik programmeer graag. Maar netwerken...:hmmmm::-)

Omdat afbeeldingen duidelijker zijn dan woorden, is hier een schets:

map.jpg

Uitleg bij de schets:

De volledige afbeelding is het terrein.

H1 tot H4 zijn vakantie woningen.

'Woning' is een gewoon huis. Daar bevind zich een draadloze router (rode bol) binnen.

De roze lijn is wat ik wil bereiken. Ongeveer een 60 meter draadloos buiten.

Het zou uiteraard ook leuk zijn als men tot zelfs in 'H4' binnen internet heeft.

Mommenteel is er enkel draadloos internet als je tegen 'woning' plakt. Zelfs aan het zwembad is het bereik bijna niets.

Ik heb het al eens geprobeerd met een 'Netgear Universal WIFI Range Extender'.

Het exacte type weet ik even niet meer. Maar het ziet er zo uit: http://i49.tinypic.com/df9atd.jpg

Maar dat gaf ook bijna geen verschil.

Mijn idee is om een draad te trekken van de huidige router naar een andere draadloze router (of access point ofdergelijke) die wel sterk genoeg is om het hele terrein te voorzien van draadloos signaal.

Maar naar welke routers (ofderlijke) moet ik dan kijken? Die sterk genoeg is?

Nog een opmerking: een kabel van 'Woning' naar 'H2' zien we niet zitten.

Maar misschien dat het wel mogelijk is om via het elektriciteitsnet het internet door te sturen en een access point te plaatsen boven 'H2'.

En op die mannier te werken met 2 access points. 1 aan het zwembad, en 1 aan de woningen.

Mijn ouders zijn ook nog bezig met een 2de terrein. Ongeveer dezelfde afstand. Dus ik moet het daar ook fixen.

Kan iemand mij hier wat hulp bij geven? Informatie? Ervaringen? Ideeën?...?

Alvast bedankt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.