Ga naar inhoud

Programma om eenvoudig foto's met tekst af te printen


Resqin

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!

Ik heb niet echt een probleem, eerder een vraagje. Ik ben volop bezig met het maken van mijn thesis, hiervoor moet ik veel boeken/artikels e.d. raadplegen. Ik maak daar allemaal foto's van maar nu zit ik een beetje met het probleem van ... wat nu?

Alle foto's staan op mijn pc maar de hele tijd lezen op een computerscherm is vanzelfsprekend niet aangewezen. Bij deze mijn vraag: is het mogelijk om op een eenvoudige manier honderden foto's af te printen (1 foto = 1 pagina)? Is het daarbij ook mogelijk om alle kleurverschillen weg te werken. Vaak zijn de pagina's grijs verkleurd, is een schaduw of staat er een stuk van de tafel op ofzo... dit is natuurlijk allemaal niet nodig. Wat ik enkel nodig heb is duidelijke tekst: wat mij betreft mag het dus zuiver zwart-wit zijn (als dit duidelijk zou zijn).

Zodoende bestaat er een programma waarin je alle foto's kan importeren, de tekst duidelijk laten en zonder te veel inkt te verspillen kan afprinten? Is dit mogelijk met pdf?

Alvast bedankt!

mvg,

Frederik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frederik,

Ik begrijp je punt dat het lezen van lange teksten vanaf een (computer)scherm niet aangenaam is.

Wel moet ik je er onmiddellijk bij vertellen dat het afdrukken van foto's waarbij enkel de tekst afgedrukt wordt geen eenvoudige taak is.

Onmogelijk is het zeker niet, daarvoor zijn heel wat programmaatjes en kan je ook al een heel eind met foto bewerkingsprogramma's. Als je daar de tijd voor hebt is dan wel zozeer de vraag.

Hét probleem bij zoiets is dat wat het menselijk oog als wit ervaart voor een printer niet wit is. Er zit ergens wel een spikkeltje grijstint in... en dat moet afgedrukt worden, aldus de redenatie van de printer.

Zelfs als je met paint of dergelijke een witte kleur selecteert ziet de printer dit als een kleur die afgedrukt moet worden.

Er bestaan wel programma's die uit een foto of scan de tekst kunnen uithalen en dit in bv. pdf of word plaatsen. Maar die zijn verschrikkelijk duur. Je kan wel via photoshop of dergelijke soms d.m.v. het aanpassen van de tolerantie-instellingen alle zwarte tekst selecteren. Maar geloof me vrij: daar heb je meer problemen mee dan je er verder mee komt. Je zal zaken als een puntje op de i of een opgevulde o niet helemaal correct krijgen.

Helaas kan ik dus niks bedenken dat een oplossing voor jouw probleem biedt. Ik vrees dat van het scherm lezen de meest efficiënte oplossing blijft en ook de snelste.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.