Ga naar inhoud

Streams onderbroken vanaf de middag - monitoren internetverkeer


Bapoe

Aanbevolen berichten

Ik sukkel al een tijdje met het volgende probleem. Zo rond ong. half twaalf 's middags vertraagt mijn internetverbinding (Telenet Fibernet). Ik merk dat aan mijn mijn muziek dat ik beluister via internet (StuBru op een Sonos-systeem). Soms heb ik daar dagenlang geen enkel probleem mee, doch de voorbij twee dagen valt er echt niet te luisteren naar muziek.

Ik probeer te weten te komen of het aan mijn installatie ligt of aan Telenet. In de log van mijn router (Dlink DIR-645) valt er niets bijzonders te bespeuren. Dit om na te gaan of er geen "stoorzender" in huis zit, die om half twaalf roet in het eten gooit. Doch alles lijkt normaal te zijn.

Ik heb ook een paar programma's gebruikt om het internetverkeer te loggen, doch daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden. Die loggers houden enkel het verkeer (vooral de omvang van het verkeer) van mijn pc in het oog, niet op niveau van de modem of de router. Heeft er iemand suggesties? Mijn router ondersteunt géén SNMP.

Groetjes,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.