Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geluidskaart drivers


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een oudere computer gekregen en heb er Windows 98 SE op staan. De computer is van het merk packard bell

Ik heb deze geformatteerd, en moet nu een aantal drivers hebben:

  • PCI Multimedia Audio Device
  • PCI Multimedia Video Device
  • PCI Serial Controller

Hier vind je het rapport van everest.

De geluidskaart is een Aureal Vortex 1 (AU8820B2) Audio Accelerator en ben deze aan het zoeken geweest, maar niets goed...

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren nog eens verder gezocht, en ik heb de geluidskaart drivers eindelijk gevonden en geïnstalleerd, maar nu komt er als foutmelding dat er eerst nog andere onderdelen moeten worden geïnstalleerd of dat de geluidskaart beschadigd is.

Zou ik nog verder zoeken voor de andere 2 gele vraagtekens of niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso proberen om die vraagtekens weg te krijgen, hardware die niet geinstalleerd is gaat ofwel je pc wat afremmen in zijn prestaties (chipsetdrivers worden vb vaak vergeten, maar de juiste chipsetdrivers erop kunnen je pc probleemloos 5 à10% sneller maken), of je gaat bepaalde functionaliteiten gewoon niet kunnen gebruiken.

Het vervelende is echter dat je vanaf de Site van MSI geen drivers voor dat moederbord meer kan halen (ook omdat het een OEM bord voor packard bell is). Je zou op de site van packard bel zelf moeten gaan kijken voor de drivers te downloaden, of anders op de site van intel zoeken naar de drivers voor de chipset. Als je op de site van PB zelf niets meer vindt, laat maar weten, dan kijk ik wel eens of de chipsetdrivers zelf nog ergens op te vissen vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.