Ga naar inhoud

Pc valt uit.


Aanbevolen berichten

Hello,

Telkens ik nu mijn pc op zet valt hij na een tijd uit.

Ik dacht eerst dat hij te warm werd zoals bijv de CPU. Heb de CPU dan eens opnieuw geinstalleerd met nieuwe koelpasta en dan terug opgestart. Valt nog uit. Dan dacht ik dat in BIOS de shut down temperatuur op bijv 60° maar zou gestaan hebben. Deze stond zelfs disable.

Nu vraag ik me af waarom mijn pc nog steeds uitvalt.

De temperaturen zijn goed. Er zit ook al een nieuwe voeding in.

Wie weet wat het ongeveer kan zijn of wat ik kan doen? Met een programma testen? Zoja welk en wat testen?

Alvast bedankt voor hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens testen of je ram nog goed is.

Dit kan je doen door memtest te draaien;

Je kan memtest hier downloaden; Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool

Als je een computer hebt die opstarten vanaf USB ondersteund kan je de USB versie proberen & vanaf een usbstick starten, anders ga je de .iso moeten downloaden om op een CD te branden & vanaf een CD te starten. Memtest moet je laten draaien tot je de eerste errors tegen komt, of als je na een uur of 12 nog geen errors gezien hebt dan zit het ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is eigenlijk altijd op hetzelfde moment. De temperatuur is rond de 50 à 55°.

Ja zal eens een memtest doen.

Hij is eigenlijk niet open geweest en is eigenlijk al een tijdje bezig. Daarmee dat ik ook nieuwe voeding heb gestoken.

Hij is onlangs open geweest om CPU nieuwe koelpasta te geven en de koeler te kuisen van stof ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.