Ga naar inhoud

geen internet al andere pc's aanstaan


LL89

Aanbevolen berichten

(zie afbeelding in bijlage)

Als computer 1 en 6 aanliggen en 2,3 en 4 af is er geen probleem en kunnen ze op internet. Als computer 2,3 en 4 echter ook aanliggen dan kunnen die op internet maar krijgen 1 en 6 geen toegang meer. Ze krijgen wel een IP adres en kunnen nog contact maken met de router. Als ik dan via 1 of 6 eens naar de router ga en via de commandline ipconfig /all doe dan geraken ze plots wel terug op het internet. (5 is de enige die altijd draadloos surft en heeft nooit problemen). We hebben een Belgacom adsl plus abonnement met normaal dus 4 IP-adressen. De router is een Philips WiFi PSTN Blue router.

Heeft iemand enig idee waar dit zou kunnen aan liggen? Alvast bedankt.

post-3770-1417703751,9188_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen je pc's interne ip adressen toegewezen (dus is de DCHP server in je router ingeschakeld)?

Indien die niet ingeschakeld is hangen er namelijk 6 pc's aan je verbinding (switch die ertussen staat doet niets, die vergroot enkel je aantal poorten die je beschikbaar hebt op je router), en je zegt zelf dat je maar 4 adressen kan krijgen van belgacom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt er een beetje vanaf wat je met de computers gaat doen.

Als je met alle 6 gewoon surft is dat geen probleem; ga je met 6 gaan zitten torrents binnenhalen & filesharen dan gaat je router waarschijnlijk plat gaan (een sweex router kan je vb met 2 al volledig laten vollopen & crashen).

Het lijkt me echter vreemd dat dat de oorzaak zou zijn als het telkens de combinatie blijft van 3 pc's die internet houden & die die internet verliezen. Heb je al eens geprobeerd om de DCHP Server op je router uit te schakelen en de computers met fixed IP-adressen te laten werken? Dit kan voorkomen dat de DCHP server om een of andere reden een fout maakt & een pc negeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor het lang wachten met antwoorden.

Ik heb nog niet geprobeerd om te werken met vaste IP's maar het lijkt me niet echte een ideale oplossing. Het is namelijke zo dat er soms (virtuele) computers bijkomen en weer weggaan en dat zou vrij omslachtig zijn iedere keer met een vast adres te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.