Ga naar inhoud

Booten


pieter

Aanbevolen berichten

Wanneer ik m'n pc aanzet kan ik kiezen tussen het OS Windows XP en Ubuntu. Laat ik hem met rust, dan wordt er automatisch voor Ubuntu gekozen (staat bovenaan in de lijst). Omdat ik XP het meeste gebruik zou het toch handig zijn dat XP automatisch opgestart wordt.

Is dit mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor dat kan,

start xp op:

1.Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen. -of-

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.

2.Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.

3.Klik op Bewerken onder Systeem starten.

daar kan je ergens standaardbesturingsysteem aanduiden (weet het niet zeker want kzit nu op een win2000 momenteel. Normaal op scherm waar je knop ziet staan van bewerken.

ofwel bewerk je het:

Dit is een voorbeeld van het hierboven weergegeven Boot.ini-bestand met een eerdere installatie van Windows 2000 op een afzonderlijke partitie.

In jouw geval zal dus ubuntu zijn als 2de,

dan moet je bij default de windows xp zetten

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.