Ga naar inhoud

Geen internet meer op vaste pc


rsca1973

Aanbevolen berichten

Dit is dus de tweede lopende discussie die ik start.

Mijn schoonvader zit opnieuw met een groot probleem.

Zijn vaste pc krijgt geen verbinding meer met het internet.

Als ik bij configuratiescherm naar "Netwerkcentrum" ga, dan blijft hij gewoon zoeken bij "De actieve netwerken weergeven" en staat er een kruis bovenaan tussen de pc en het internet-icoontje.

Heb ook al geprobeerd om "verbinding met een netwerk" aan te klikken omdat daar normaal de draadloze netwerken zouden moeten verschijnen (en hij ook een draadloos netwerk heeft - gebruikt dit voor de tablet) maar krijg niets te zien.

Heb al eens geprobeerd om de kabel te vervangen maar ook zonder resultaat.

Heb dan erna geprobeerd om een nieuwe verbinding te maken en heb dan zijn gegevens van Belgacom ingegeven, maar daar ook zonder resultaat.

In ieder geval ligt het niet aan Belgacom, want op zijn tablet heeft hij wel internet.

Zijn vaste pc draait op windows 7.

Ik heb wel al een test gedaan om te zien of de netwerkkaart nog werkt. Heb een "ping 127.0.0.1" gedaan en alles is daar normaal.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ontvanger voor draadloos internet gaat men niet snel in een vaste/desktop pc steken.

Op het eerste zicht, denk ik niet dat die medion het standaard heeft.

Dus lijkt het mij normaal dat de draadloze verbindingen niet worden weergegeven. (tenzij je een usb wifi stick hebt)

Dan zal je dus moeten verbinden via de draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De vaste pc is aangesloten dmv een kabel.

De draadloze verbinding werkt omdat deze wordt gebruikt door een tablet.

Het rare is dat de kabel wel werkt als ik hem inplug in een laptop. Dus aan de kabel of router kan het niet liggen.

Zou het kunnen dat de netwerkkaart stuk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je vorig bericht kan ik afleiden dat je toch verbinding hebt kunnen maken met de router.

En dat het probleem ligt bij het verkrijgen van internet.

Kan je anders eens proberen de netwerkadapter even uit en terug aan te zetten.

Deze vind je terug in het netwerkcentrum, aan de linkerzijde bij 'adapterinstellingen wijzigen'.

Daar met je rechtermuisknop op de Lan-verbinding. En deze even 'uitschakelen' en weer terug 'inschakelen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb de netwerkadapters terug aan en uit gezet, maar helpt niet.

Ik heb gezien in een ander topic dat kweezie wabbit tegen iemand gezegd had om het volgende te doen.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Kijk eens bij de netwerkadapters.

Staat daar een gele driehoek of een rode X bij?

Dubbelklik op de netwerkadapter en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

Daarom hier het beeld van de details

post-26060-1417705461,9329_thumb.png

Hier het beeld van algemeen

post-26060-1417705461,9838_thumb.png

Mijn schoonpa heeft zich al zolang beholpen met een laptop en door gebrek aan tijd had ik nog niet kunnen antwoorden, maar nu moet dit toch eens opgelost worden.

Er stond in ieder geval geen gele driehoek of rode X bij.

Kan iemand mij helpen of zou het kunnen dat ik de pc moet binnen geven bij Medion. Is nog steeds onder garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.