Ga naar inhoud

[OPGELOST] Moederbord stuk??


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net 2 oudere computers gekregen, en heb alles losgekoppeld:viking:.

Ik heb het RAM-geheugen eruit gehaald, en in mijn computer gestoken.

Nu dacht ik om van die 2 PC's 1 goede PC te maken. Als ik de computer voor de eerste keer teste, kwam er geen beeld op het scherm. Zou het kunnen omdat er geen RAM-geheugen inzit, dat de PC niet opstart of is er ergens een kortsluiting geweest, want ik wist niet goed maar waar je ledjes en knoppen moest aansluiten. Ik heb het opgezocht op internet en heb het uiteindelijk toch gevonde hoe het moet en zo aangesloten.

Het gaat om het moederbord: Mastonic MS6383E

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Een pc kan gewoon niet werken zonder RAM (Random access memory), als je dit toch doet een pc in elkaar steken zonder RAM en je start de pc op hoor je normaal een piepend geluid en zie geen beeld dat is normaal zne, u hoort alleen de fans draaien en het moederbord, wat het gepiep betreft als u het hoort: dan moet je goed luisteren wat voor piepen je computer geeft... Vervolgens zou ik even in het boekje bladeren van de Mastonic MS6383E en opzoeken om welk piepje het gaat natuurlijk als u bij het opstarten geen piepjes hoort dan is er degelijk iets anders niet pluis... Ik heb gelezen dat je iets verbrand hebt geroken weet je soms wat dat kan zijn??? MMM zie wel als je RAM inplugt in je moederbord dat je moederbord dit ondersteund e!!

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.