Ga naar inhoud

Mijn laptop crasht enkele keren per dag


A.Hermans

Aanbevolen berichten

Hallo,

Beide zaken zijn dus goed nieuws! :top:

Ik stel voor het resultaat enkele dagen af te wachten. Indien er geen problemen meer optreden kunnen we dan verder gaan met het opruimen van de gebruikte tools en programma's.

In de logjes zag ik echter wel dat je gebruik maakt(e) van McAfee. Daarvan staat in elk geval een slechte installatie op jouw computer welke mogelijk een aandeel kan hebben in de fouten op je computer. Het is dus aangeraden McAfee opnieuw te installeren indien je hier gebruik van maakt.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mako.

Mijn laptop is niet meer gecrasht. Ik heb de gratis versie van McAfee verwijderd en heb geen enkele bescherming op dit moment. Kun je me iets adviseren (mal-spyware, firewall)? Ja, wat betreft mijn externe harde schijf (LaCie 550Mb), die zal wel defect zijn zoals ik op deze website lees. Binnen het jaar de adapter defect en binnen 3 jaar de harde schijf! Nog geen 10x gebruikt en altijd netjes in doos opgeborgen.

Alvast bedankt!

André.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo André,

Je kan perfect gebruik maken van een gratis antivirus pakket. Enkele voorbeelden zijn:

Welke je kiest is louter een persoonlijke keuze. Hou het wel bij 1, meerdere zullen elkaar enkel tegenwerken.

Bij de gratis antivirus software zit geen firewall inbegrepen, daarvoor moet je sowieso gebruik maken van een betalend pakket. De Windows Firewall is echter voldoende. Zorg er dan wel voor dat deze is ingeschakeld.

Wat de externe harde schijf betreft kan je onderstaande eens uitvoeren, zo kan je al gauw controleren als er echt iets mis is.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo André,

Indien het installeren van een antivirus probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.