Ga naar inhoud

Crossfire


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag mijn radeon HD 7850 royal King videokaart in crossfire zetten met dezelfde videokaart, maar voor dat ik er nog een ga kopen wil ik weten of een voeding van 500 watt genoeg is of dat ik bvb een 700 watt MOET kopen.

alfast bedankt, Koen

- - - Updated - - -

en als ik dan een nieuwe voeding moet kopen welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze HD Radeon 7850 is er één van Club 3D of niet?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Gebruik je tevens koelfans in je behuizing, welke diameter hebben ze en welk aantal?

Een 500 Watt voeding gaat 2 van deze kaarten zeker niet aankunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Royal king heeft bij belasting een vermogen van 252W nodig, ik denk dat je het rekensommentje zelf kunt maken? 2x252W

Tel daarbij nog eens 300W systeem bij een voeding van 800W minimun.

Om crossfire te draaien is simpel. Steek beide kaarten in de 16 PCI slots. De kaart die het dichste bij de proscesor zit (de bovenstge dus) daar sluit je al de beeldschermen op aan. Je hebt een crossfire bridge erbij gekregen (waarschijnlijk hebje er zelf nu 2), verbind de kaarten met 1 bridge aan elkaar, op de bovenkant van de kaarten is een 'bus' waar de bridge overheen schuift. Het is niet erg als de bridge gebogen staat ze zijn flexible en daarvoor gemaakt.

Zorg dat de kaarten gevoedt zijn met de 2 x 6 PIN PCI connectoren.

Start de computer op en downlaod de laatste drivers van amd voor jouw type kaart.

Eens de spftware geinstaleert is ga naar het catalyst control center.

Zorg eerst dat je de crossfire aanzet, en voor je 3 schermen klik je in catalyst control center je de amd eyefinity setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 euro voor een 950W voeding?

Mhhh... dit lijkt me onwaarschijnlijk?

Voor de meeste voedingen van 500W betaal je al € 60+ voor mijn 1000W voeding betaalde ik € 120...

Er deugt iets niet, de voedingen van MS-tech staan nu niet echt populair op het net, redelijk veel klachten erover.

Beter een goede dure voeding kopen, dit is best wel een belangrijk onderdeel.

Ik raad om een voeding van een AAA merk te nemen zoals deze :

Antec

Asus

Be Quiet

Chieftec

Coolermaster

Corsair

Silverstone

Thermaltake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.