Ga naar inhoud

Schijfruimte


Quadran

Aanbevolen berichten

C partitie is 25Gb groot staan redelijk aantal programma's op. Laatste tijd gaat het almaar vlugger, het verkleinen van de capaciteit van de c-partitie! Iemand een idee hoe dit aan te pakken zonder een clean install te doen. Met schijfopruiming kwam er amper een 50Mb extra vrij. Sedert vandaag heb ik maar 65Mb meer vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je met de vista partition manager zou kunnen doen is de 1ste partitie achter jouw C: samenvoegen met je C: partitie zelf. Dan staat wel alle data die op die 2de partitie stond ook op de C:, maar dat heeft ook het voordeel dat alle ruimte op je volgende partitie die nog vrij was nu ook op je C: partitie beschikbaar is.

Hoe het exact gaat kan ik je helaas niet zeggen, ik heb geen Windows Vista PC ter beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij win xp heb je extra software nodig zaols bvb "partition magic".

Let op : het proces is niet geheel zonder risico. eerst backuppen of beter nog een image maken.

Deze laatste opmerking doet me aan nog iets anders denken:

1. maak een image met bvb Acronis true image

2. repartitioneer met je win xp cd

3. zet de image terug mbv de true image rescue disk (zelf te branden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gewwon eens Your Uninstaller laten draaien en alle programma's die ik niet meer gebruik laten verwijderen, resultaat een paar Mb's meer ruimte maar nog altijd in de gevaren zone (50-60Mb).

Dan met Your Unistaller een scan laten uitvoeren op mijn C-partitie, met een lange lijst van temporary files van alle aard. Laten verwijderen met als resultaat een winst van 4200MB. Kan nu weer een tijdje voort. Héhé!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.