Ga naar inhoud

Welke webshopsoftware?


Aanbevolen berichten

Voor een eigen bedrijfje waarmee ik plan om begin 2014 van start te gaan (nog tijd genoeg dus, maar ik begin mezelf al voor te bereiden op alle gebied) moet ik een webshop hebben. Nu heb ik begrepen dat er verschillende mogelijkheden zijn.

1: open source (zoals magento)

2: maatwerk

3: huren

4: partnership

1 heeft het grote voordeel om gratis te zijn, maar het extreem grote nadeel dat je zelf alles moet programmeren, zelf onderhoud doen, updates installeren enzo... heel leuk als je daar wat van af weet, maar uitgesloten voor een leek zoals mezelf.

2: is gewoon voor een beginnende onderneming niet te betalen. Hoe graag ik dit ook zou willen, maar bedragen vanaf 3000€ tot 10000€ voor iets deftigs en compleet is uitgesloten.

3: lijkt me momenteel de meest haalbare optie. Je betaalt een maandelijks huurgeld aan een bedrijf en krijgt daarvoor een redelijk complete webshop ter beschikking, hoe compleet hangt af van de huurprijs. Tussen de 30€ en 200€ per maand. Bedrijf zorgt voor onderhoud, probleem oplossingen, updates enz.. het nadeel is dat de webshop nooit echt van jou wordt. Gaat het bedrijf ooit faillet, of krijg je onenigheden tussen beide partijen, dan kan het zijn dat je van de ene op de andere dag terug van nul moet beginnen. In termen van ondernemen betekent dit waarschijnlijk ook het einde van mijn zaak, of het zal op zijn minst toch een zware dobber worden.

4: is een beetje zoals huren. Maar het bedrijf neemt echt alles voor zijn rekening, ook SEO, foto's plaatsen, online campagnes enzovoort. Je betaalt een procent op je winst. Je hebt niks meer in handen, bent volledig afhankelijk en moet je schikken naar hun wetten. Lijkt me maar niks.

De meest ideale oplossing zou zijn dat ik iemand zou vinden die op basis van open source magento een mooie webshop zou maken die dan van mij wordt en dat ik die persoon dan betaal per opdracht om het onderhoud te plegen of updates te plaatsen. Moest er dan ooit iets tussen de samenwerking komen, dan kan ik nog altijd naar iemand anders stappen. Dit heb ik echter nog niet gevonden op deze basis.

Dus bij deze een oproep aan iemand die kan programmeren in html en css en tegen een vriendenprijs iets wil bijverdienen om een webshop op poten te zetten, inclussief een aantal modules zoals online-betalen, filters plaatsen, live chat enzovoort, maar ook achteraf het onderhoud voor zijn rekening wil nemen... geef maar een seintje.

Verder zijn alle tips ivm bedrijven of mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien ook altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.