Ga naar inhoud

Openen en sluiten draadloos netwerk.


zeerover

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een notebook aangekocht bij Aldi. Om naar een draadloos netwerk te gaan kan men doormiddelvan de toetsencombinatie Fn + F7n deze fuctie activeren of deactiveren.

Hoe komt het wanneer ik mijn pc afsluit ik daarna altijd moet activeren. Vroeger bleef die steeds geactiveerd . Wat kan de reden zijn.

Alvast bedankt voor de eventueele hulp.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo zeerover,

Dat is inderdaad best vervelend :thumpdown:. Kan je eens het exacte model van je notebook doorgeven aub, zo weten we mogelijk al wat meer.

Ga verder al eens naar Start - Configuratiescherm - Netwerk en Internet - Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen.

Rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies Eigenschappen.

Klik vervolgens op Configureren...

Ga naar het tabblad Energiebeheer en vink de optie 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uit.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako

Heb je raad opgevolg maar ik kan het vinkje niet verplaatsen. HOE KOMT DAT?

Mogelijks om de volgende reden:

Ik heb nog de volgende handelingen nog uitgevoerd voor ik uw bericht ontving.

Een paar dagen geleden heb ik de batterij verwijderd. Nu heb ik vastgesteld per toeval wanneer ik de pc opstart moet ik steeds de knoppen Fn +F7 indrukken en dan heb ik WIfi. Wanneer ik de pc afsluit maar de stekker blijft in het stopcontact en de pc weer moet opstarten dan blijft mijn wifi intakt. Wanneer ik het zelfde doe maar de stekker uit het stopcontact verwijderd dan heb ik bij een nieuwe opstart weer geen wifi meer en moet ik de 2 knoppen indrukken.

Wat is de reden dat dit gebeurd?? Als ik het goed begrijp dan moet ik de batterij in de nootbook behouden wil ik niet op de 2 knoppen moeten drukken. Het zal ook de reden zijn dat ik het v niet kan verranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De reden hiervoor heeft inderdaad te maken met je energie-instellingen. Maar de precieze oorzaak kan ik zo niet achterhalen.

  1. Heb je het hokje proberen uitvinken wanneer je notebook met de netsnoer verbonden was?
  2. Mag ik nog steeds het exacte model/type van je laptop aub? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako

Dat vinkje is ok

Model van de Labtop is Medion Akoya model E7214.

Het probleem is dat ik dit nooit gehad heb en nu sinds een paar dagen. Ik las nu gisteren per toeval in een tijdsschrift dat het beter is uw wifi met de toetsen uit te schakelen om de batterij te sparen. Ik wist eingelijk niet waarom dat voorzien was op een notebook.

Ik heb de batterij verwijderd omdat ik daar meer op een vaste plaats mee werk waar stroom voorzien is. En heb ik de batterij niet nodig. Maar ik verwijder wel de stekker uit het stop contact. Is dit dan de oorzaak dat bij het opstarten de wifi uitvalt???

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik las nu gisteren per toeval in een tijdsschrift dat het beter is uw wifi met de toetsen uit te schakelen om de batterij te sparen.

Dat klopt.

Ik heb de batterij verwijderd omdat ik daar meer op een vaste plaats mee werk waar stroom voorzien is. En heb ik de batterij niet nodig. Maar ik verwijder wel de stekker uit het stop contact.

Dan lijkt de laptop me toch gewoon uit te vallen? Je hebt de batterij verwijderd zeg je, en je verwijdert eveneens de netstroom...? Lijkt me dat ik daar iets niet helemaal begrepen heb :hmmmm:.

Het "probleem" heeft sowieso te maken met het energiebeheer van je computer. Wanneer je op batterij werkt zal je WiFi adapter automatisch uitgeschakeld zijn om energie te besparen en er dus voor te zorgen dat je batterij langer meegaat.

Neem even een kijkje in je energiebeheer instellingen. Deze kan je bereiken via Start - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Energiebeheer.

Klik vervolgens op Schema-instellingen wijzigen en op Geavanceerde Energie-instellingen wijzigen.

Daar vind je de instellingen terug voor de draadloze internet adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.