Ga naar inhoud

[OPGELOST] geen beeld.


Gast verpoorte

Aanbevolen berichten

Gast verpoorte

Hallo op de pc van mijn zoon heb ik geen beeld meer.Hij zit met standaard vga en een videokaart.Allebei uitgeprobeerd maar geen resultaat,ook niet met een ander scherm.Als ik de pc opstart krijg ik enkele beeps te horen(beep...beep,beep,beep...beep,beep,beep...beep).Wat kan dat zijn?Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het moederbord niet kent; normaal met de producent van het bios weet je ongeveer genoeg.

Ik vermoed dat je 3x een beep hoort, ff niets en dan weer 3x een beep met wat je opschrijft?

Als je bios van AMI is (dat zie je ergens staan tijdens het starten) betekent dit hoogst waarschijnlijk een probleem met je ramgeheugen.

Probeer eens met maar 1 latje ram te starten als je er verschillende hebt (en eventueel in verschillende sloten testen)?

Award geeft normaal geen 3 beeps achter elkaar.

Phoenix werkt met verschillende andere code's, daar ga ik nu nog niet naar gaan kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je 3x een beep hoort, ff niets en dan weer 3x een beep met wat je opschrijft?

Als je bios van AMI is (dat zie je ergens staan tijdens het starten) betekent dit hoogst waarschijnlijk een probleem met je ramgeheugen.

Ja in een boek dat ik hier heb liggen staat dat er een fot is in de eerste 64Kbyte van het geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast verpoorte

ik denk dat het moederbord Rev.1.2 IBM is.Ik heb al verschillende latjes en in de verschillende gleuf gestoken maar zonder resultaat.Met beep bedoel ik 1 korte beep 2sec. pauze 3 maal korte beep 2sec pauze 3 maal korte beep 2sec pauze 1korte beep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.