Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hoeveel MHz?


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb net een volledige computer geïnstalleerd, en de bios ook gereset. Als ik die computer opzet, komt de BIOS open en vraagt om het aantal MHz de processor heeft. Het is een Intel Celeron. Weet iemand hoeveel dit moet zijn of hoe ik dit moet vinden??

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

cpu-z geeft je normaal direct alle info die je maar wil hebben (dus niet enkel de snelheid, maar ook de hoeveelheid cache, welk typenummer het is, de bussnelheid, de multiplier, de vcore...), dus als er een besturingssysteem op staat dan zou ik dat eens testen.

Cpu-z is hier te downloaden (maar durft soms eens wat lang duren om op te starten, maar aangezien je het maar 1x nodig hebt maakt dat op zich niet uit)

CPUID

Intel heeft daar trouwens een schitterende subsite voor opgericht; de cpufinder:

http://processorfinder.intel.com/

Daar geef je aan welke zaken je weet, en zo gaat hij er de cpu's uit halen die nog in aanmerking komen voor jouw selecte.

Met deze gegevens kan je dus opzoeken dat intel celeron's van rond de 800mhz dus ofwel een 800 ofwel een 850 mhz geweest zijn, dus het zal wel een 800mhz geweest zijn. Voor mensen die willen overklokken is dat een handige manier om terug te vinden wat de maximumtemperatuur, het verbruik en de vcore van die processor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.