Ga naar inhoud

[OPGELOST] download snelheid


ferla

Aanbevolen berichten

he heb even mijn download snelheid getest online met een speed tester

maar download is maar in de 60 kb/s is wel heel laag weet iemand hoe dat zou kunnen en hoe ik dat kan oplossen sta niet op smalband ben bij adsl go en heb nog 21 gb over op mijn 30gb volume

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw snelheid is inderdaad niet bijster groot. heb je in de omgeving nog andere draadloze netwerken (buurman/buurvrouw/bedrijven...)? Het zou kunne dat er meerdere netwerken hetzelfde kanaal gebruiken en daardoor elkaar storen. probeer uw router eens in te stellen op een ander kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is die snelheid niet zo slecht te noemen hoor. Je hebt 320kbit effectieve snelheid, waar je in principe een lijn hebt die een snelheid van 512kbit zou moeten geven (adsl GO is een 4 megabit abo).

Ik heb even vergeleken met wat ik krijg (zit ook op een draadloos abo met een goede ontvangst), en ik krijg effectief 9 megabit van de 15 megabit binnen. Ik krijg dus procentueel zelfs minder van mijn lijnsnelheid dan dat jij krijgt...

Probeer eens met die pc met een kabel aan te sluiten op je router, volgens mij ga je dat direct zien in de snelheid (als ik mijn laptop namelijk op 10cm van de router zet blijft de snelheid ongeveer aan 9 megabit hangen, als ik hem bedraad aansluit krijg ik net iets meer dan 15 megabit binnen, dus bij mij ligt het in ieder geval zeker niet aan de lijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw snelheid is inderdaad niet bijster groot. heb je in de omgeving nog andere draadloze netwerken (buurman/buurvrouw/bedrijven...)? Het zou kunne dat er meerdere netwerken hetzelfde kanaal gebruiken en daardoor elkaar storen. probeer uw router eens in te stellen op een ander kanaal.

en hoe moet ik dat doen dat weet ik niet kun jij mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open internet explorer

tik daar in de adresbalk 192.168.0.1 of 192.168.1.1 in (een van de twee zou moeten werken, hangt van je router af). Je komt nu op een menu van je router waar je allerlei instellingen kan maken.

Onder wireless zou je een kopje moeten zien waar je het kanaal kan instellen waarop er uitgezonden wordt, en de kans is heel groot dat dat op 6 of op 11 staat. Verzet dat naar een andere (neem vb 5). Daarna ga je terug connectie moeten maken met je router, aangezien je draadloos netwerk een paar seconden weg gaat vallen.

Al die kanalen waarover gesproken wordt zitten rond de 2.4 gighz band maar ze wijken er een klein beetje vanaf. Als er veel mensen op dezelfde frequentie gaan zitten krijg je gewoon teveel storing om nog een mooi zuiver signaal te kunnen krijgen. Als jij op een net iets andere frequentie gaat zitten dan is het signaal dat je binnen krijgt een heel stuk zuiverder, dus zou je snelheid hoger kunnen gaan liggen.

edit: als je het niet terug vindt; geef dan even merk & type van je router op, dan kunnen we even kijken waar het exact staat bij jouw router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open internet explorer

tik daar in de adresbalk 192.168.0.1 of 192.168.1.1 in (een van de twee zou moeten werken, hangt van je router af). Je komt nu op een menu van je router waar je allerlei instellingen kan maken.

Onder wireless zou je een kopje moeten zien waar je het kanaal kan instellen waarop er uitgezonden wordt, en de kans is heel groot dat dat op 6 of op 11 staat. Verzet dat naar een andere (neem vb 5). Daarna ga je terug connectie moeten maken met je router, aangezien je draadloos netwerk een paar seconden weg gaat vallen.

Al die kanalen waarover gesproken wordt zitten rond de 2.4 gighz band maar ze wijken er een klein beetje vanaf. Als er veel mensen op dezelfde frequentie gaan zitten krijg je gewoon teveel storing om nog een mooi zuiver signaal te kunnen krijgen. Als jij op een net iets andere frequentie gaat zitten dan is het signaal dat je binnen krijgt een heel stuk zuiverder, dus zou je snelheid hoger kunnen gaan liggen.

edit: als je het niet terug vindt; geef dan even merk & type van je router op, dan kunnen we even kijken waar het exact staat bij jouw router.

stond al op 5 moet ik deze dan nog verzetten en noaar hoeveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.