Ga naar inhoud

[OPGELOST] 0x800CCC79 - ?


Aanbevolen berichten

Beste Karel,

Bedankt voor de reactie. De volledige melding die ik krijg is de volgende:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is hansenria@zeelandnet.nl. Onderwerp 'test', Account: 'mail.zeelandnet.nl (1)', Server: 'mail.zeelandnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '501 5.5.2 <767903360234>: Helo command rejected: Invalid name', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 501, Foutnummer: 0x800CCC79

Hartelijke groet, Angie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog even meegeven met welke provider u probeer te verbinden in outlook? De foutmelding geeft namelijk aan dat de uitgaande server ofwel:

1. niet geacepteerd wordt, dat BT dus geen toegang geeft ertoe

2. je instellingen voor uitgaande server fout zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn e-mail wordt normaliter verzonden via zeelandnet.nl. Het gekke is dat het de eerste dag allemaal goed ging, dus toen moet BT wel toegang hebben gegeven tot Zeelandnet. Ik weet niet wat er daarna mis is gegaan. Voor zover ik weet is er niets veranderd aan de instellingen; de uitgaande server staat nog steeds op mail.zeelandnet.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de helpdesk van zeelandnet gecontacteerd en de foutmelding opgezocht maar de uitleg is niet echt van toepassing op uw situatie en kan dus niet meteen een oplossing bedenken:

http://trinicomt5.staff.zeelandnet.nl/(bqsm5szwyamintns0gspgoug)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=690

Daar zeggen ze

"Dit kunt u oplossen door in uw e-mail programma de uitgaande mailserver aan te passen in de mailserver van de provider waarmee u verbinding heeft. Heeft u verbinding via ZeelandNet dan moet de server voor uitgaande e-mail (SMTP) in worden gesteld op: mail.zeelandnet.nl"

maar zoals u vermelde zou dit bij u reeds correct staan. Ik vermoed dat dit dus aan Zeelandnet ligt. U kan hun persoonlijk contacteren via mail: klantenservice@zeelandnet.nl

Wat u ook kan proberen is de uitgaande server instellen op BT, zo kan u normaal wel terug versturen en zeelandmails ontvangen.

de uitgaande server stelt u in op Outgoing Mail (SMTP) = mail.btinternet.com (My server requires authentication aanvinken)

U mag proberen een mail te sturen aan support@pc-helpforum.be

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das inderdaad goed nieuws ! Het gebeurd wel vaker dat vanaf een andere provider dit probleem opduikt, normaal geeft dit een iets andere foutmelding en het duurde even voor ik dit in gedachten had

Veel succes verder

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.