Ga naar inhoud

Dreamweaver start niet op


Rubicon

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe laptop met daarop natuurlijk; Vista.

Nu, bij het overbrengen van alle software en programmatjes van mijn oude laptop (XP), of opnieuw downloaden ervan, blijken enkele op de nieuwe laptop niet te werken. Ik heb vooral problemen met Dreamweaver en AntiVir.

Bij installeren van Dreamweaver verloopt alles volledig normaal. Geen foutmeldingen, keurig een icoontje op het bureaublad enz enz. Tot ik het wil opstarten: het laadscherm verschijnt (dat eerste, die met de credits enzo), en na amper een paar seconden verdwijnt dat weer en gebeurt er niets meer. Geen foutmelding, maar ook geen dreamweaver. Maakt niet uit welke versie van Dreamweaver ik probeer (6, CS3, legaal of illegaal), ik heb steeds precies hetzelfde probleem. Ik heb al verschillende malen geprobeerd opnieuw te installeren, de computer terug te zetten naar een herstelpunt vòòr de installatie, deze zelfs eens volledig van nul af geïnstalleerd enz, maar niets helpt. Het lijkt er gewoon op dat Vista het programma op één of andere manier blokkeert, bv. via Defender - maar ik vind het alleszins niet in deze lijst van geblokkeerde programma's. :argh:

AntiVir gaf een vergelijkbaar probleem. Installeren yaddieyaddieya, vlekkeloos, maar niet bruikbaar. Het scherm van de Up-date manager verscheen niet na aanklikken. Dan maar AVG geïnstalleerd, maar eigenlijk wil ik dat dit probleem gewoon opgelost raakt :s

Weet iemand raad?

Thx in advance!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Filkill, maar die opties heb ik helaas al zonder succes uitgeprobeerd. De help-functie was toen inderdaad verdwenen, maar had ik al via deze site terug kunnen installeren. Alleen Dreamweaver krijg ik maar niet in gang, defender uitschakelen doet ook niets :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft Adobe zijn CS3 niet al te schitterend geprogrammeerd;

Wat ik gevonden heb;

- Desinstalleer flash player; als die erop staat kan dat voor problemen zorgen

- UAC uitschakelen, die kan ook storen bij CS3. (start - instellingen - configuratiescherm - gebruikersaccounts - gebruikersaccountsbeheer in of uitschakelen, en het daar uitzetten).

Werkt het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Masters,

UAC heb ik al van in het begin uit staan, daar zal het wellicht niet meer aan liggen. Ik heb inderdaad Flashplayer, dus dat ga ik zo meteen even proberen. Ik post het resultaat hier dan wel. Ik heb overigens ook Flash staan, zou dat ook problemen kunnen geven?

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zou er ondertussen al iemand een oplossing gevonden hebben voor dit probleem (van Dreamweaver)? Ik heb identiek het zelfde en krijg het ook niet opgelost. IK werk voorlopig via een omweg: ik draai XP virtueel en daarin werkt dreamweaver CS3 wel. De andere programma's van de CS3-suite (Photoshop en Flash) werken wel normaal in Vista.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik heb Dreamweaver nodig voor mijn studies. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer even op updates voor dreamweaver of suite, ik had dit vroeger namelijk ook en ik dacht dat er hier een update bij was verschenen.

Ik ben nu nog even dreamweaver aan het installeren (cs3 suite) op vista. ik post zometeen even wat het resultaat is

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.