Ga naar inhoud

[OPGELOST] Linksys WRT160N


timwery

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb gisteren een router gekocht (Linksys WRT160 N) maar ik geraak niet op internet.

Ik heb 2 laptops; een Dell en een Medion. Ik heb geen vaste pc.

Ik heb de software van de router op de Medion geïnstalleerd en hij configureerd de router en vind hem maar dan kan ik geen verbinding maken met internet.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

bedankt,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de Dell naar start - uitvoeren gaat en daar cmd intikt en op enter duwt krijg je een dosachtig venstertje.

Neem daar "ipconfig /renew" in (zonder de "jes) en wacht tot hij iets terug zegt. Wat krijg je daar te lezen? (dit kan gemakkelijk een minuutje oid duren, dus als er niet direct reactie komt is dat niet zo vreemd).

Heb je al eens geprobeerd met de stroom van je telenet modem te halen, en dan terug aan te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

modem moet je niet eens installeren (router ook niet hoor, ik gebruik nooit de cd's die bij dergelijke toestellen zitten), die werken zonder drivers.

Je zegt nu dat die D-link een accesspoint is. Er zit wel een enorm verschil tussen een accespoint en een router...

Loopt er een kabel van je modem naar je Linksys WRT160N

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal moet je inderdaad gewoon vanaf je modem naar de wan poort van je linksys, en daarna zou het moeten werken.

Probeer eventueel eens met je router te resetten & zonder beveiliging te starten. Als het dan wel werkt zou ik de instellingen rechtstreeks in de software van de router zetten ipv met die installatiecd te gaan werken, dat werkt normaal iets beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.