Ga naar inhoud

Filter/Database? Waar begin ik.


Aanbevolen berichten

Beste,

Een vriend van me heeft momenteel een website in de lucht, hierop kun je informatie vinden voor alles over skieen. Nu heeft hij een pagina 'winkeloverzicht' waar in vrijwel een Excel layout de winkels; naam,locatie,merken er achter staan die ze verkopen. Nou kreeg ik de vraag of het mogelijk is om een 'filter' te plaatsen zodat mensen bv 'Noord-Holland' selecteren en de winkels te zien zijn die in Noord-Holland plaatsvinden. Ik ben bekend met pc's en middelmatig met HTML, ik gebruik dreamweaver. Is dit een process wat haalbaar voor mij is? Of zal me dit jaren gaan duren?

Alvast bedankt!

Gr,

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Met HTML alleen is dat misschien wel mogelijk, maar dat lijkt me persoonlijk niet zo functioneel.

Ik denk dat je er best wat Javascript aan toevoegd, en dan nog beter de dynamische Jquery.

Op het internet zijn veel voorbeelden te vinden die je kunnen helpen het resultaat te bekomen dat je wil.

Deze vind ik bijvoorbeeld een leuke en duidelijke: How to build a fast, simple list filter with jQuery ? Javascript ? Kilian Valkhof

Zoals je kan zien op de demo ( Simple list filter ) wordt het resultaat meteen aangepast.

Bekijk de site eens even, en laat weten of je het ziet zitten of niet.

Indien je nog vragen hebt: laat maar komen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Met HTML alleen is dat misschien wel mogelijk, maar dat lijkt me persoonlijk niet zo functioneel.

Ik denk dat je er best wat Javascript aan toevoegd, en dan nog beter de dynamische Jquery.

Op het internet zijn veel voorbeelden te vinden die je kunnen helpen het resultaat te bekomen dat je wil.

Deze vind ik bijvoorbeeld een leuke en duidelijke: How to build a fast, simple list filter with jQuery ? Javascript ? Kilian Valkhof

Zoals je kan zien op de demo ( Simple list filter ) wordt het resultaat meteen aangepast.

Bekijk de site eens even, en laat weten of je het ziet zitten of niet.

Indien je nog vragen hebt: laat maar komen! :-)

Super! ik zal er even naar kijken, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan je geen sql query schrijven select velden from tabel where tabel ='Noord-Holland'

en dan

for each record as value in sqlresult{

<ul id="list">

<li><a href="record[]">record[]</li>}

Dit is pseudocode!

aangepast door qbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen sql query schrijven select velden from tabel where tabel ='Noord-Holland'

en dan

for each record as value in sqlresult{

<ul id="list">

<li><a href="record[]">record[]</li>}

Dit is pseudocode!

Beste qbie,

Er wordt in de vraag niets vermeld over een database.

Enkel over een tabelstructuur en html.

Dus vermoed ik dat dit gewoon een table is zonder sql database.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of het mogelijk is om een 'filter' te plaatsen zodat mensen bv 'Noord-Holland' selecteren en de winkels te zien zijn die in Noord-Holland plaatsvinden.

Ik leidde hier uit af dat het mogelijk om een database structuur ging.

- - - Updated - - -

...en uit de titel natuurlijk "filter-database-waar-begin-ik-61971"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.