Ga naar inhoud

EVGA Geforce 8600 GT Superclocked


_Joris_

Aanbevolen berichten

Ik zou zeker niet voor een 9800GTX gaan.

Je moet daar een 'speciale' voeding hebben, met een tweede PCie voedingskabeltje.

Ik zou toch echt voor de HD4870 gaan, is wel véél beter dan de 9800GTX.

En soms zelfs sneller dan de 9800GX2 en GTX260, de 9800GTX is gewoon 8800GTX op hogere snelehden.

Je voeding zou het ook moeten aankunnen aangezien het een A-merk is en een Truepower.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat die dat aankan.

Maar een 9800GTX verbruikt wel een pak meer dan de HD4870.

En de Hd4870 is veel sneller, alleen word deze warmer dus een goede airflow is wel noodzakelijk.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het zal werken , maar ik denk het wel.

Maar wat zijn je overige specificaties?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.

Die 500à600w die aangeraden wordt is omdat er ook merken zoals Sweex bestaan die opgeven wat de voeding verbruikt, maar niet wat de voeding aan de pc aflevert. Om zich veilig te stellen tegen aanklachten van klanten die een dergelijke 500w voeding hebben die het niet trekt (logisch, een sweex 500w zal aan 350w effectief al beginnen zweten), zetten ze er maar wat hogere waardes op.

Als je vb naar deze test kijkt van tomshardware (toch wel een van de betere hardwarereviewers) (Power Consumption - Tom's Hardware : Radeon HD 4870: Better Than GTX 260!) dan zie je duidelijk dat een pc met een 4870 volledig op maximumverbruik zelfs nog geen 300w verbruikt. Als je dan een cpu zou hebben die wat zwaarder is & een harde schijf meer komt daar nog wat bij, maar dat zal geen verschil van 100w geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.