Ga naar inhoud

[OPGELOST] nero


Gast robert

Aanbevolen berichten

hoi,

kan iemand mij zeggen hoe ik de demo van nero kan douwnlouden.

ik geraak niet verder dan dat ik een code moet ingeven.

die code heb ik maar dat is de democode en dat neemt hij niet aan.

kan iemand mij helpen?

ik zouw willen proberen als ik daarmee een film kan branden kan ook hier iemand mij helpen ?

als het lukt dan kan ik deze versie kopen

groetjes en al vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvorens je Nero probeert zou ik je aanraden om eens imgburn te proberen.

Dat programma kan hetzelfde als nero (bestanden op je DVD zetten), is gratis en is véél minder zwaar voor je computer (je gaat met de "write files to disk" optie moeten werken). Imgburn kan je hier vinden; http://www.imgburn.com/

Als je toch nero zou willen, kan je de demo hier gratis downloaden;

Nero – Nero 8 - Trial

Die blijft dan 15 dagen werken en daarna moet je het kopen / een ander programma beginnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedank voor het snel reageren ik had dit programma al eens gedouwnloud maar weet nog altijd niet hoe ik het moet geruiken om een filmbestand te branden op cd.

kan je me helpen aub

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk filmbestand vertrek je van? De image van een DVD (dus .vob bestanden of .iso bestand) of een gecomprimeerde videofile (.avi of .mpeg of .divx)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een .avi niet laten converteren naar een DVDformaat als ik die brand, de kwaliteit wordt er toch niet beter op.

Zet dat .avi bestand gewoon rechtstreeks op een CD (normaal past dat van formaat) ipv op een DVD, en steek die zo in je DVDSpeler (alle recente dvdspelers die iets of wat zijn spelen probleemloos .avi formaat af).

imgburn kan volgens mij geen omzetting van .avi naar een DVD maken, daar zou je een converter voor nodig hebben (maar ik zie het voordeel niet in van een .avi een DVD te maken, aangezien je gewoon 5 tot 6x zoveel opslagruimte gaat gebruiken voor dezelfde data)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp niet goed wat je bedoelt met je bestandjes??

mag ik ze gewoon branden op een cd?

en hoe wekt dat tis eigelijk dat wat ik niet begrijp

tis de eerstkeer datik dat is wil proberen.ik ken niks van dat programma en diebestandjes

kun je me dat eens uitleggen hoe ik dat moet doen

groetjes en dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal als je ze met een DVDspeler wil afspelen die aan je tv hangt, dan kan die ook overweg met .avi en .divx bestanden zoals die waar jij mee wil vertrekken.

Converteren naar het DVD formaat (wat met .vob bestanden werkt) is nutteloos, aangezien je hetgeen je aan kwaliteit verloren bent door te comprimeren naar .Avi of .divx toch niet terug kan krijgen.

Samenvattend;

- open imgburn

- kies write files / folders to disc

- klik naast dat grote vierkante vak op dat papiertje met het vergrootglas (broswe for a file)

- selecteer dan de film die je op je schijfje wil krijgen, eventueel moet je dit herhalen als je nog een ondertitel en dergelijke erbij wil zetten

- druk rechts op de rekenmachine

- je gaat rechts "min required media" zien staan en daarnaast CDR met capaciteit of DVDR. Luister hiernaar & leg een schijfje in je brander dat minimaal de grootte heeft van wat daar gevraagd wordt.

- klik verify aan als die nog niet aan staat

- klik op de startknop linksonder (mapje naar cd)

- wacht vooral terwijl hij brandt; ondertussen niet al te veel uitspoken aangezien het kan zijn dat je pc (als hij wat zwakker is) anders met lege buffers komt te zitten wat fouten in de hand kan werken.

- als hij klaar is met branden komt de CD / DVD er even uit. HAAL ER HEM NIET DIRECT UIT!!!! hij zal normaal binnen de paar seconden automatisch weer dicht gaan & beginnen met een controle. Als je hem eruit haalt & je lade gaat ondertussen dicht kan de boel klem komen te zitten. Als je een laptop hebt moet je deze acties manueel doen, aangezien die niet automatisch in & uitschuiven. Doe het gewoon op het gemakje & er kan niet veel mislopen; als je ziet dat de pc blijft wachten op een actie van je doe je het gewoon manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedank master je heb me goed gehopen met deze uitleg is voor mij een hele boterham.dus als ik het goed begrijp is het nog altijd beter als je van .vob kunt vertrekkken.en die .vob staat dan voor dvd formaat,bedoel je daar dan mee film video.? en dan branden.in plaats van waar ik mee vertrokken ben .wat is het verschil tussen een avi en een divx bestand?

kun je me hiet op antwoorden ik ben maar een boerke daarin maar ik wil het leren het intresseert mij

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

.vob formaat is het formaat gelijk waarin het op de DVD zelf gebrand staat, en dan is je DVD normaal (als je hem in de winkel koopt) een duallayer DVD en heeft dus een grootte van tussen de 4.5 en de 9 gigabyte; bij de meeste gekochte films is dat typisch zo'n 7à8 gigabyte. Dit formaat is om op de pc af te spelen vrij vervelend, aangezien vrij veel mediaplayers er niet zo goed mee om kunnen gaan.

Als je deze bestanden (dus de .vob files) via het internet wil downloaden zal je ze normaal nooit in die vorm aantreffen (want er staan meerdere bestanden op zo'n dvd; dat maakt het niet handig om te downloaden) maar in de vorm van een .iso. Dit is een image bestand (letterlijke kopie van de volledige DVD, vanaf de 1ste bit tot de laatste bit). Deze kan je dan weer rechtstreeks naar een DVD branden. Vaak zijn deze .iso's al gecomprimeerd naar een formaat van 4.3 gigabyte om zo het branden op een single layer DVD (de normale DVD's) mogelijk te maken aangezien een duallayer dvd veel kost.

.avi .mpg zijn formaten die meestal op de pc gebruikt worden. Vertrekkende vanaf de originele .vob files vanop de DVD maken ze daar met bepaalde codecs (manieren om de omzetting te doen, waarvan een van de bekendere divx is) deze bestanden van. Deze zijn doorgaans een stuk kleiner (vaak 700 meg om juist op een CD te passen), en doordat ze ook een stuk kleinder zijn worden zaken zoals het menu; intro's; extra's en dergelijke weggelaten. Als dit niet genoeg is (wat meestal het geval is) wordt de video gecomprimeerd zodat hij minder groot wordt (wat dus vaak ten koste van de kwaliteit van de film gaat).

Als je dus een .iso download (normaal +-4.3 gigabyte) dan heb je amper kwaliteitsverlies op, als je vertrekt van een gecomprimeerd bestand zit je reeds met de kwaliteitsverlies. De omgekeerde weg (van gecomprimeerd naar de 4.3gig) kan uiteraard ook, maar data die verloren gegaan is bij het comprimeren kan je pc niet opnieuw uitvinden. Dit is dus een nutteloze stap.

Verschil tussen .avi en divx bestand is er eigenlijk niet echt. Om dit aan te duiden moet je eerst het begrip codec begrijpen.

Codec is de samentrekking van compression/decompression; het is dus een technologie die in staat is om een bepaald bestand (in dit geval video) te verkleinen zonder al te veel kwaliteitsverlies (liefst zelfs geen, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk). Voor video's bestaan er vrij veel verschillende codec', maar de momenteel meest gebruikte is toch wel divx omdat die én goed verkleind, én de kwaliteit goed blijft bewaren. Dit is echter ook maar een kwestie van tijd voor er een andere codec ontwikkeld wordt ergens die beter zal zijn, en dan gaat divx er ook wel uit gaan.

.avi is gewoon de extensie van een videobestand, waardoor je pc weet met welk programma hij dat bestand moet openen. Dit bestand kan video bevatten die ongecomprimeerd is, of die gecomprimeerd is met een bepaalde codec.

Je kan dus vrij zeker zijn dat een .avi bestand een divx bestand zal zijn (dus gecomprimeerd met de divx codec) aangezien deze momenteel de beste is die er op de markt is, dus het zou gek zijn dat je een andere gebruikt.

Hopelijk is het wat duidelijker; als er nog iets is wat je niet hebt moet je maar een vraag stellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.