Ga naar inhoud

[OPGELOST] Downladen van muziek


kalalumba

Aanbevolen berichten

Ik wil graag muziek binnen halen via het web, maar liefst zo legaal mogeklijk. Zoals Kazaa en Lirmwire zie ik zo niet zitten, riskant en illegaal. Betalend word een dure grap.

Wie kan mijn op weg helpen om het zoveel mogelijk op het rechte pad te blijven. Messchien een rare vraag, maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis + legaal gaat (helaas) niet.

Sowieso moet je ook opletten met (toevallig vooral russische sites) die betalend muziek aanbieden tegen een spotprijsje, aangezien daar vaak sites tussen zitten die gewoon illegale mp3's door verkopen.

Langs de andere kant zie je dat ook legaal mp3's aankopen extreem riskant is. Yahoo had zo'n dienst en is daar onlangs mee gestopt; dit impliceert ook dat als hun DRM server offline gaat je al je gekochte mp3tjes niet meer kan gebruiken... Dat je ervoor betaalt hebt maakt zelfs niet uit, je bent ze dan kwijt. Op CD zit je wat dat betreft veiliger; alles wat je gekocht hebt blijft sowieso van jou tot wanneer jij ze verliest.

Ik ga je niet afraden van legale mp3's online te kopen, maar er zijn serieuze risico's aan verbonden dat je je geld gewoon kwijt speelt.

edit; wat verduidelijking bij het Yahoo verhaal; http://www.dutchcowboys.nl/online/14514

Alle gekochte mp3tjes moet je dus eerst omzetten naar een audio CD (dus per 20 mp3tjes mag je nog een cd gaan branden) zodat je ze kan blijven gebruiken. Verre van ideaal dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met gewoon op youtube (daar staan toch bijna alle nummers op) de audio te rippen & op te slaan?

het staat publiekelijk te bekijken daar, dus het lijkt me logisch dat het opgeslaan mag worden. Zonder datalimiet is het natuurlijk ideaal, gewoon de links opslaan & je bespaart er nog schijfruimte mee ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis + legaal gaat (helaas) niet.

Sowieso moet je ook opletten met (toevallig vooral russische sites) die betalend muziek aanbieden tegen een spotprijsje, aangezien daar vaak sites tussen zitten die gewoon illegale mp3's door verkopen.

Langs de andere kant zie je dat ook legaal mp3's aankopen extreem riskant is. Yahoo had zo'n dienst en is daar onlangs mee gestopt; dit impliceert ook dat als hun DRM server offline gaat je al je gekochte mp3tjes niet meer kan gebruiken... Dat je ervoor betaalt hebt maakt zelfs niet uit, je bent ze dan kwijt. Op CD zit je wat dat betreft veiliger; alles wat je gekocht hebt blijft sowieso van jou tot wanneer jij ze verliest.

Ik ga je niet afraden van legale mp3's online te kopen, maar er zijn serieuze risico's aan verbonden dat je je geld gewoon kwijt speelt.

edit; wat verduidelijking bij het Yahoo verhaal; De Yahoo Music Store stopt ermee

Alle gekochte mp3tjes moet je dus eerst omzetten naar een audio CD (dus per 20 mp3tjes mag je nog een cd gaan branden) zodat je ze kan blijven gebruiken. Verre van ideaal dus ;)

Ja gratis en illegaal is inderdaad geen combinatie.

Mag je muziek van YouTube flmpjes omzetten naar mp3, daar bestaan wel programmatjes voor dat schijnbaar goed lijkt te lukken. En dat is ook gratis. :)

Je bent mij net voor, je hebt mijn vraag uit de mond genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.