Ga naar inhoud

[OPGELOST] probleem met GRUB


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb onlangs een 'Live-cd' gedownload van Ubuntu, en dan ook geïnstalleerd. Maar die Ubuntu stond mij niet zo goed aan en heb dan alle partitites gewist behalve de Windows partitie. Maar als ik nu die computer opzet komt er op te staan:

GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait ...

Error 17

Hoe kan ik dit terug ongedaan maken dat alleen windows XP start???

Ik kan dus in geen enkele OS, ook niet in veilige modus e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je kan proberen;

Start je XP vanaf de CD op, en ga in de recoveryconsole (dit gaat met r, hij gaat je die vraag ergens stellen)

Als je in de recoveryconsole zit tik je "fdisk /MBR" zonder de "-jes. In principe verwijderd hij nu de GRUB Bootloader & zou je windows weer moeten werekn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de recoveryconsole net gestart. Dan krijg ik de vraag welke schijf ik wil herstellen. Ik kan alleen "1. C:\Windows" kiezen. Dan vraagt hij mij het administrator-wachtwoord. Ik geef het dan ook gewoon in, maar dit is telkens verkeerd. Hoe komt dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee waarom je pw verkeerd is. Het is wel het wachtwoord dat je moet opgeven als je je windows installeert, niet het wachtwoord dat je useraccount had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat is wat overdreven...

Wat je ook kan doen is GRUB gebruiken voor je windows mee te booten. volgens een ander forum (heb zelf geen ervaring met grub) kan dit als volgt

als je bootloader zo dat stippeltjesding geeft;

grub> rootnoverify (hd0,0)

grub> makeactive

grub> chainloader +1

grub> boot

Dan zou hij rechtstreeks naar je windows moeten gaan via grub (maar je moet dan wel windows op je eerste harddisk staan hebben op de eerste partitie, maar dat is normaal gezien het geval)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel als je hem opstart krijg je de bootloader grub te zien. Die bootloader die laadt gewoon een besturingssysteem (en bij grub is dat normaal linux), maar je kan hem ook windows laten laden.

Normaal als je opstart krijg je na die error nog een mogelijkheid om wat text in te voeren. normaal zou met die tekst je automatisch naar windows moeten verwijzen (volgens dat ander forum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.