Ga naar inhoud

dvd rip avi


ferla

Aanbevolen berichten

heb een dvd rip avi film op pc staan ook de ondertitels heb ik staan kan de film be kijken geen probleem maar nu wil mijn moeder die ook zien dus wil ik die op een cd zetten dus ben bezig met total video converter maar weet niet naar welk formaatik die moet converteren heb geprobeert om die te converteren naar divix avi

is gelukt ondertitels staan erbij maar nu is dat te groot voor op een cd te zetten moet ik dit naar een ander formaat converteren voor op een cd te zetten weet iemand welk formaat

naar vcd mpeg formaat dan of nog een ander wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je film comprimeren naar een .avi formaat van rond de 650 megabyte met behulp van divx codecs zonder dat je al te veel kwaliteitsverlies hebt.

Het gemakkelijkste hiervoor vind ik het gebruik van Nero Recode, die is gewoon gemakkelijk stapjes volgen. Bij de opties gewoon overal voor maximale videokwaliteit kiezen, en hem in 2 of meer passes laten comprimeren (duurt meer dan het dubbele qua tijd, maar je resultaat is mooier).

Qua tijd kan je gemakkelijk 2 uur bezig zijn met het comprimeren van een DVD naar een .avi, maar dat hangt een beetje af van je systeem zelf. Het kan op een kwartier als je een héél zware pc hebt; als je nog met een pentium 4 werkt mag je toch zéker op 2 uur rekenen als de kwaliteitsinstellingen maximaal staan. Dat bestand kan je dan samen met dat .Srt bestand (je subs) op een CD branden, en normaalgezien kan de doorsnee DVDspeler met een CD met een .avi en een .srt bestand (wel de .srt dezelfde bestandsnaam geven als de .avi) overweg zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.