Ga naar inhoud

Lacie Rikki externe schijf 500Gb poort kapot of usb kabel?


vlieg

Aanbevolen berichten

ik heb al eventjes een externe shijf gekocht,het werkte perfect tot da dag dat ik em trug eens instak op een pc,het gaf niks aan,zelfs geen lichtje dat et contact maakte.

ik heb gemerkt dat als ik em aansluit aan de pc en het kabeltje(het kopje dat je aansluit aan de poort van de schijf) wat scheef houdt,dat et wel dan contact maakt. ik heb et ook bij aantal andere pc's geprobeert,en doet steeds hetzelfde. eens dat het zo contact maakt,laad de schijf heel traag op men pc(automatisch afspelen gaat heel erg traag,etc)

de pinnen van de poort aan de harde schijf(zijn er 2) zijn niet ingedrukt nog gebogen,ze zijn allebei evenredig zelfs. de usb kabel wat erbij hoorde heeft heel kleine tandjes heb ik gemerkt waar je die aan de schijf moet koppelen,de ene tandje is langer dan de ander.. ziet er best normaal nog uit.

ik heb et over deze pinnen van men schijf :

http://www.mytrendyphone.nl/images/LaCie-3-5-LaCie-Rikiki-USB-3-0-External-Hard-Drive-1TB-16032013-3-p.jpg

en et ga om deze kabel waar ik et over had :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31C-tUM5ZaL._SX300_.jpg

wat zou hoogst waarschijnlijk defect zijn? want ik wil niet weer heleboel geld aan uit geven zomaar,en men schijf was echt vol van bestanden :(

alvast bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vlieg,

Ik zou eens proberen om een andere USB kabel te proberen of een usb Y kabel (daar worden twee poorten van je PC gebruikt, één voor de data en één voor de stroom).

Je vindt meer info hier.

Probeer eerst eens te testen via een vriend of een bereidwillige PC handelaar.

De kans dat er een probleem is met de schijf zelf (en dus de data) is, is vrij klein maar als je kan probeer toch altijd backups te nemen voor je gaat experimenteren !

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het toch de schijf was blijkbaar, ik hoop dat je niet teveel gegevens bent kwijtgeraakt ...

Moest je nog hulp nodig hebben i.v.m. in verband met het eventueel proberen redden van data op de oude schijf laat maar horen. Ik kan jammer genoeg niets beloven, en we kunnen (nog) geen wonderen verrichten maar je weet nooit :hmmmm:

Uiteraard was de reactie graag gedaan, daar zijn we voor ! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.