Ga naar inhoud

hp dvd writer 740b


marc

Aanbevolen berichten

wie kan mij helpen ik heb altijd muziek of filmpjes gebrand en dit ging zeer goed maar de laatste tijd brand hij zo traag en ik weet niet hoe ik het kan verhelpen ik heb dit nog eens gehad en heb toen een update gedaan bij hp maar dit helpt nu niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marc,

welkom hier,

vooraleer ik mogelijke oplossingen geef is het toch belangrijk om te weten met welk programma je cd of dvd's brandt

bij de meeste programma's kan je de snelheid van het branden instellen. Dit beïnvloed dus de snelheid van het branden,

een tweede factor dit dit kan beïnvloeden is het vrije geheugen op je pc, in sommige brandprogramma's zie je soms het bufferniveau. Wanneer dit regelmatig op 0 % procent komt heeft je pc te weinig geheugen, dit kan leiden tot fouten in het brandproces. het tekort aan geheugen kan ofwel simpel zijn dat je pc te traag is ofwel dat er wat teveel rommel opstaat of teveel programma's openstaan of op achtergrond lopen.

je kan eens schijfopruiming of schijfdeframentatie uitvoeren en zien of dit helpt

Mocht dit niks helpen kan je altijd even controleren of je dvd brander over de laatste firmware bezit

voor jouw type brander (hp 740b) is de laatste versie

Release Date: 2006-08-23 Version: HI24

wanneer je weet dat je je pc voor deze data hebt al, dan update je deze best:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&cc=us〈=en&os=228&product=1151190&dlc=en&softwareitem=pv-42566-1

op bovenstaande site kan je die downloaden, dit zou ook kunnen helpen

ik hoop dat het opgelost is en dat je iets bent met deze hulp

karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, Karel

ik brand dvd met nero en muziek brand ik met sonic ,op mijn harde schijf staat nog maar 1/3 ,defragmenteren had ik al gedaan en een schijfopruiming ook ,ik probeer nu deze update te doen maar op het laatste van deze update vraagt hij voor een cd -r of dvd rw er in te steken maar dat laatste is alleen voor gevorderden en op cd heb ik geprobeerd maar hij zegt dat het niet gaat op deze cd

bedankt voor u reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marc,

sorry voor de wat late antwoord,

ik heb zelf enkele uren bezig geweest met het zoeken naar de oorzaak

volgens enkele collega's zou de ouderdom van de brander of bekabeling een schrijfvertraging kunnen veroorzaken, maar het kan evengoed een driver probleem zijn of een conflict met een programma.

Ik zou het eens moeten kunnen bekijken om mij hierover uit te spreken. Zelf heb ik het probleem nog niet gehad.

Indien u echt er last van hebt, kan ik eventueel langskomen mocht u in de buurt wonen.

Of u kan even langsgaan bij een computerwinkel en uw pc even laten nazien.

Sorry dat ik geen direct antwoord kan geven.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, karel

mijn probleem is dat hij dvd en cd traag schrijft ook als ik een dvd film bekijk werkt dit niet goed geluid en beeld hapert dan jij had me bij mijn eerste bezoek gezegt dat ik die hp update moest doen , maar dan vraagt hij voor er een cd in te steken , dit heb ik gedaan en toen kwam de cd er weer uit en hij zij dat ze niet goed was , ik kon ook een dvd er insteken maar dat was voor gevorderden. wat zou ik nu kunnen doen om dit probleem weg te krijgen ?

bedankt voor je reactie s

Hoi marc terug :-)

aangezien u zegt dat ook bij het lezen ook beeld en geluid hapert zal die update weinig uithalen denk ik,

zon update installeren is ook niet echt gemakkelijk en is bij sommige types moeilijk, zoals u aangaf.

Schokkend beeld en geluid komen ofwel door een trage pc, maar u vermelde eerder dat dit vroeger geen probleem was; dus u pc zal wel voldoende snel zijn.

ofwel komt het doordat er teveel programma's op je pc staan of tijdelijke bestanden.

je hebt reeds schijfopruiming gedaan en defragmentatie dus dat is al ok,

aangezien dit nog traag gaat.

ik raad je even aan om enkele dingen uit te voeren die je pc nog meer opschonen

Installeer even onderstaand programma (tuneup Utilities):

http://www.tune-up.com/download/tu2007/

Wanneer geinstalleerd, ga naar start --> alle programma's --> TuneUp Utilities 2007 --> Utilities

en voer volgende onderdelen uit:

- 1-click mainenance

- Tuneup registry cleaner (complete scan - duurt 2 min) --> show errors --> in balk Start Cleaning --> wanneer je vakje ziet 'check again' doe dit dan nogmaals tot je het niet meer ziet

nu is je pc al mooi opgeschoont, dus probeer even een dvd te spelen en laat het resultaat horen

succes

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

DVD RW WERKT TRAAG ? NORMAAL BRAND HIJ DE DVD OP 15 MIN NU DOET HIJ ER 75 MIN OP :sad: ALS IK EEN FILM AFSPEEL HAPERT HIJ OOK OP BEELD EN KLANK:sad: WIE KAN MIJ HELPEN HEP REEDS EEN HP UPDATE GEDAAN MAAR HELAAS:?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.