Ga naar inhoud

USB poort


Aanbevolen berichten

Hallo Nonkie,

Om je usb poorten terug te kunnen gebruike om te printen kan je het volgende proberen:

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Aangaande het 4 GB probleem ; dit heeft waarschijnlijk te maken met het formaat van het bestand systeem. FAT ondersteund geen bestanden groter dan 4GB.

Afhankelijk van de windows versie die je gebruikt kan je een USB formateren naar NTFS, dat werkt wel met grote bestanden.

Je praat echter over het lezen van een bestand, dat begrijp ik niet helemaal, want dan zou je het hebben over een bestaand bestand ?

Moest je probleem niet opgelost raken, post dan maar terug met vermelding van je Windows versie.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt uitgeprobeerd zonder succes. Pinter werkt nog steeds niet wat ik wel vreemd vind is dat ik kan scannen vanaf de pc moet wel de printer uit en terug aan zetten. Eigenaardig is ook dat de usb stick (lege) wel word weergegeven als ik hem in de pc stop voor ik hem opstart. Uithalen of achteraf inpluggen werkt niet. Krijg telkens de melding voor beide dat er geen stuurprograma is. Hier al meermaals achter gezocht zonder succes. PC en printer hebben sammen ongeveer 2 jaar zonder problemen gedraaid.

Mijn pc draaid op win 7 64bit

Groetjes,

Nonkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de mogelijkheid hebt probeer dan de usb stick eens om een andere PC ?

Een volgende stap indien je de usb stick te zien krijgt op je PC (zoals je zelf zegt, zie je hem wel als je opstart met de stick reeds ingeplugd) is de stick formateren onder NTFS i.p.v. FAT.

Moest je niet weten hoe je dat kan doen, post dan maar terug met vermelding van merk en type van de stick en de versie van de driver software. Dat kan je zien in apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.