Ga naar inhoud

Internetprobleem


hugodaamen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een vreemd probleem.

Ik start mijn desktop computer normaal op: internetverbinding draadloos.

Als mijn vrouw daarna haar laptop opstart en ook via de draadloze verbinding het internet opgaat, wordt de internetverbinding op mijn desktop eruit gegooid. De internetverbinding is alleen te herstellen door de desktop opnieuw op te starten.Nu komt er wederom een internetverbimding tot stand die wel blijft bestaan. De internetverbinding op de laptop blijft ook werken.

Hoe kan ik dit probleem oplossen??? (en niet alleen door eerst de laptop op te starten en daarna de desktop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hugo,

Op het eerste zicht lijkt het me een IP adres conflict.

Indien de laptop an je vrouw een vast adres heeft en de desktop een DHCP adres krijgt, dan krijg je een dergelijke situatie. Op het moment dat de desktop opstart voordat de laptop op het netwerk komt, krijgt hij een IP adres van de router (In principe het eerste vrij adres van dat moment). Als de laptop dan on-line komt met hetzelfde adres gaat het mis.

Mogelijke oplossing en waarschijnlijk minst schadelijke; zoek het IP adres van de laptop en zorg dat DHCP vanaf een hoger adres start. Zo vermijd je conflicten.

Succes,

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.