Ga naar inhoud

installatie windows xp: harde schijf wordt niet herkend, wel in de bios

serjo

Aanbevolen berichten

He,

Ben nieuw en heb een nieuw probleem.:-)

Nadat de pc zijn windows maar gedeeltelijk kon laden: alles geformateerd op de c-partitie.

Windows xp wil ik daar terug op zetten: lukt niet daar de harde schijf niet wordt herkend.

Ttz de windowsinstallatie start op vanaf de cd; blauw schermpje, vraag: win installeren/geen harddisk te vinden dus F3 ...

Na een druk op F2: harde schijf is voor de bios aanwezig.

Ik vermoed dat ik voor het moederbord een driver vooraf moet installeren ter herkenning van de harddisk.

Mijn moederbord is: ConRoeXFire-eSATA2.

Hoe moet het nu verder ?

Driver downloaden voor ... ?

mvg

serjoxD

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hallo Serjo,

Vermoedelijk werd de schijf niet goed geformatteerd. Ze moet en "primary" en "boot" partititie hebben om een operating systeem te kunnen installeren. Aangezien je de schijf op een andere PC hebt geformateerd kan dat het probleem zijn.

Een tweede mogelijkheid is dat de schijf defect is.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Serjo,

Vermoedelijk werd de schijf niet goed geformatteerd. Ze moet en "primary" en "boot" partititie hebben om een operating systeem te kunnen installeren. Aangezien je de schijf op een andere PC hebt geformateerd kan dat het probleem zijn.

Een tweede mogelijkheid is dat de schijf defect is.

mvg

Dank voor je reactie !

Het probleem heb ik kunnen oplossen als volgt:

- site moederbord bezocht en drivers gedownload

- om het probleem van het zoeken naar de harde schijf op te lossen, deze driver bij in win xp gestoken, ook sp3 gedownload.

- het geheel heb ik opgelost via een slipstream 'nLite': samen gevoegd win xp/sp3/drivers hdd, alle instellingen vooraf in het programma ingesteld en schijf gebrand.

- schijf ingebracht en alles liep als een klok.

Toch van harte bedankt voor je reactie !

mvg

serjo:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Serjo,

Graag gedaan uiteraard, daar zijn we voor ;-).

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.