Ga naar inhoud

Asus x51 start niet op - zwart scherm - Zz en batterij lampje aan - wie weet raad?


nadjaji

Aanbevolen berichten

Hallo forum,

Ik heb een Asus X51 van 2007 met vista. Tijdens surfen op internet (firefox) met nogal wat schermen open, liep de computer vast. Ctr alt delete geprobeerd, maar geen reactie. Toen een harde start. (aan knop lang ingedrukt houden en dan opnieuw opstarten.

Sindsdien heb ik een zwart beeld.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Opstarten zonder batterij

- CPU ontladen door de uit knop zonder batterij 1 minuut vast te houden, de battrij terug te plaatsen en opnieuw op te starten.

- Geheugenkaarten 1 voor 1 verwijderd en teruggeplaatst in andere geheugensloten, om te testen of het een geheugenprobleem is.

- Oppstart dvd gemaakt met een diagnose programma. Hier start de computer niet mee op

- Vista opstart disk geprobeerd

- De Cmos backup batterij vervangen (cr2032)

De computer draait even als hij aan gaat.

De DVD speler geeft enige activiteit als er een DVD in zit

Na enige tijd gaat de ventilator aan.

Dit zijn de specificaties

Processor -Intel Celeron M 520 1.6 GHz :: Mainboard -ATI RS400

:: Memory -512 MB, DDR2 PC5300 SDRAM, max. 2048MB, 1x512MB

:: Graphics adapter -ATI Radeon Xpress 1100

:: Harddisk -80 GB - 5400 rpm, 80 GB 5400 rpm Hitachi HTS 541680J9SA00: 80GB, 5400rpm

Ik denk zelf dat het een BIOS probleem is, maar weet niet hoe ik toegang kan krijgen tot de BIOS als de computer niet aan gaat

  • :hmmmm:
    Ben zeer benieuwd naar jullie reacties....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de vista cd bypasst de bios niet :) de Bios start al op tijdens de POST en pas daarna weet het systeem of er ook een drive in zit.

Helaas, ik ben ook bang dat je bios een probleem heeft, wat je nog kan proberen is om je pc aan te bieden bij de reparateur en die er eens goed naar laten kijken, dit is wel echt een hardware probleem en waarschijnlijk een van je moederbord

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.