Ga naar inhoud

Politievirus, veilige modus werkt niet meer, hoe pc volledig herinstalleren?

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb een oude Medion pc (slechts sporadisch gebruikt) die reeds langer geïnfecteerd is met het befaamde politievirus. Gezien ik deze nu intensiever wil gebruiken dacht ik deze als leek eerst wat op te schonen/versnellen (dus hij werkte toen nog redelijk). In startup merkte ik een aantal foute zaken: ctfmon.lnk (c:\windows\system32\rundll.exe), runctf.lnk (c:\windows\system32\rundll.exe c:\docume~1\locals~1\temp\wlsidten.dll,h1n1) en nadien ook nog wpbto.dll.lnk :hmmmm:

Eerst geprobeerd deze malware te verwijderen via avg USB maar pc reageerde niet/stopte na melding "boot na 10sec". :thumpdown:

Vervolgens Avast antivirus geïnstalleerd en ccleaner. Toen is hij volledig vastgelopen en start nu helemaal niet meer op, ook niet in veilige modus (ongeacht welke optie ik selecteer). :rofl: Enkel Bios lukt nog. :adore:

heb dan nog hitmanpro USB geprobeerd maar hij keert telkens terug naar beginscherm (ongeacht welke optie ik selecteer 1, 2 of 3). :thumpdown:

Liefst zou ik de pc nu volledig herinstalleren (heb me neergelegd bij verlies data hoewel er niet zoveel opstond) maar wil geen foute acties (meer) nemen en zeker zijn dat alles van die ongelooflijke malware verwijdert is (en niet meer interfereert) :argh: Heb hiervoor 3 disc's ter beschikking: 1 application & support-disc en 2 recovery disc's (Microsoft Windows xp media center version 2005 & Microsoft works 8.5).

Hoe pak ik dit het beste aan? :dong:

Alvast bedankt voor de tips! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, het politievirus zit grondig in men pc en ik wil het eruit!

kan iemand helpen aub?

Heb intussen application & support-disc laten draaien om fabrieksinstellingen te herstellen. Echter, deze bleef telkens opnieuw hetzelfde parcours doorlopen zonder opnieuw op te starten.

Vervolgens heb ik de recovery disc (Windows xp media center versie 2005) laten draaien en optie 'replace Windows' (of zoiets) aangevinkt. Omdat ik het gevoel heb dat het virus meedraait bij het opstarten van Windows. "Geen geldige systeempartities gevonden" kreeg toen als melding.

Tenslotte nog eens Hitmanpro geprobeerd die nu 1 stap verder ging en meldde "ntldr is missing" en "press Ctrl-alt-delete" wat ik niet gedurfd heb.

Iemand advies? Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.